اهم اخبار

پنج طرح دامپروری به همت بنیاد مستضعفان در کشور افتتاح شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

پنج طرح بنیاد مستضعفان در زمینه دامپروری، با اعتبار سه هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال بصورت همزمان بهره برداری و با افتتاح آنها ۷۴ هزار تن به تولید شیر، سه هزار و ۷۰۰ تن به تولید گوشت و ۵۹ هزارتن به تولید خوراک دام کشور اضافه شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از ایرنا، افتتاح واحد گاوداری ۶ هزار راسی قروه از جمله مهمترین این طرح‌ها بود که روز سه‌شنبه به صورت نمادین با حضور پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان، بهمن مرادنیا استاندار کردستان و جمعی دیگر از مسوولان استانی به بهره‌برداری رسید.

این طرح با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریالی توسط بنیاد مستضعفان اجرا و برای ۴۲۵ نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است. با بهره‌برداری از این طرح ۳۷ هزار تن به ظرفیت تولید سالانه شیر و ۵۰۰ تن به ظرفیت تولید گوشت زنده کشور افزوده شد.

بخشی از این واحد دامپروری هم به تولید خوراک دام اختصاص دارد که سالانه ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن خوراک دام تولید می‌کند.

گاوداری ۶ هزار راسی ماهیدشت کرمانشاه هم امروز همزمان با این طرح به بهره‌برداری رسید که برای این طرح هم بنیاد مستضعفان یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه و برای ۴۲۵ نفر شغل مستقیم  و غیرمستقیم ایجاد کرده است و در این واحد دامپروری سالانه ۳۷ هزار تن شیر ، ۵۰۰ تن گوشت زنده و ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن خوراک دام تولید می‌شود.

واحد پرواربندی پنج هزار راسی فجر اصفهان دیگر طرحی بود که بدست فتاح به بهره‌برداری رسید و برای اجرای این طرح هم ۵۹۰ میلیارد ریال از اعتبارات بنیاد مستضعفان هزینه شده در آن برای ۹۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شده است؛  در این واحد تولیدی سالانه ۲ هزار و ۷۰۰ تن گوشت  تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

کارخانه خوراک دام رحمت‌آباد نطنز هم دیگر طرحی بود که با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد ریالی بنیاد مستضعفان به بهره برداری رسیده که در آن  ۲۵ نفر مشغول بکار هستند و افزایش سالانه ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن خوراک دام به ظرفیت تولید ی خوراک دام کشور، حاصل راه‌اندازی این کارخانه است.

کارخانه تولید مکمل‌های ویتامینه و معدنی دانه‌چین اراک‌، دیگر طرحی بود که امروز به صورت همزمان افتتاح شد که بنیاد مستضعفان در این طرح برای ایجاد ۳۵ فرصت شغلی و تولید سالانه ۶ هزار و ۳۰۰ تن مکمل‌های ویتامینه و معدنی دام و طیور  ۴۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است.

بنیاد مستضعفان ۱۷ طرح دامپروری و کشاورزی فعال در دست اجرا دارد که پنج طرح آن امروز به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر واحدهای دامپروری این نهاد سالانه ۵۳۰ هزار تن شیر در کشور تولید می‌کنند که معادل ۱۰ درصد کل تولید کشور است.

رییس بنیاد مسضعفان روز دوشنبه و سه شنبه برای بازدید و افتتاح چند طرح به استان کردستان سفر کرد. روز گذشته با حضور پرویز فتاح ۲ طرح‌ پیشرفت آبادانی در روستای بوریدر بخش مرکزی سروآباد افتتاح شد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *