اهم اخبار

پیش‌بینی برداشت بیش از ۶ هزار تن لیموترش از باغات دزفول

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر جهاد کشاورزی دزفول از آغاز برداشت محصول لیموترش از باغ‌های این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می‌کنیم امسال بیش از ۶ هزار تن لیموترش از باغ‌های دزفول برداشت شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ بهروز قمرزاده اظهار کرد: در سال زراعی جاری برداشت لیموترش از بیش از ۳۰۰ هکتار از باغ‌های شهرستان دزفول انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برداشت لیمو ترش از چند روز گذشته در شهرستان آغاز شده است، افزود: پیش بینی می‌کنیم امسال بیش از ۶ هزار تن لیمو ترش از باغات دزفول برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول با اشاره به وضعیت مطلوب باغات و درختان لیموترش با توجه به بارندگی‌های فصل قبل گفت: در باغات دزفول سه نوع لیمو شامل لیسبون، پرشین لایم و مایر کشت و برداشت می‌شود.

قمرزاده ادامه داد: با توجه به کیفیت محصول لیموترش این شهرستان، این محصول علاوه بر توزیع در شهرهای مختلف خوزستان به استان‌های لرستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، ایلام و تهران نیز ارسال می ‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سطح زیر کشت باغات مرکبات دزفول ۶٨٠ هکتار است و ۲۰ نوع مرکبات از جمله پرتقال، نارنگی، لیموترش، گریپ فروت، لیمو شیرین و لمون که از کیفیت بالایی برخوردارند از این باغ‌ها برداشت می‌شود.

سرویس خبری: استان ها

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *