اهم اخبار

کشاورزان در صورت کشت قراردادی ۲۰ درصد تخفیف بیمه دریافت می‌کنند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، ۲۰ درصد تخفیف بیمه و پرداخت پول نهاده‌های دریافتی در زمان تحویل محصول را از امتیازات کشت قراردادی برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، از وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا مهاجر در یازدهمین نشست کشاورزی قراردادی گندم، جو و دانه‌های روغنی افزود: کشت قراردادی روشی برای خدمت‌رسانی به قشر کشاورزان خرده‌ مالک و حرکت به سوی یکپارچه‌سازی اراضی برای داشتن کشاورزی بهره‌ور و اقتصادی است.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: کشت قراردادی اختیاری است و بیمه محصولات کشاورزی با تخفیف ۲۰ درصدی و پرداخت در زمان تحویل محصول از ویژگی‌های آن است.

مهاجر از برطرف شدن مشکلات بذر در استان‌ ها خبر داد و گفت: سه میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار زیر کشت آبی و دیم قرار گرفته است، بنابراین مصرف بذر در شرایط خوبی قرار دارد.

به گفته وی، این درحالی است که میزان مصرف کود ۳۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی به ثبت رکورد خرید تضمینی گندم در سال گذشته و رسیدن به خودکفایی گندم نان اشاره کرد و گفت: با همت کشاورزان و کمک مسوولان می‌توانیم به پایداری در تولید دست یابیم و این روند را در جو و دانه‌های روغنی تکرار کنیم.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *