اهم اخبار

کشورهای همسایه بازار خوبی برای صادرات محصولات کشاورزی است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در راستای تکمیل زنجیره تامین نباید از بازار کشورهای همسایه غافل شد چراکه این بازارها فرصت مناسبی برای محصولات تولیدکنندگان بخش کشاورزی این استان فراهم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، ماندانا زنگنه شامگاه دوشنبه در نشست سی و پنجمین دوره معرفی و تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی بخش کشاورزی اظهارداشت: در شرایط جنگ اقتصادی تولیدکنندگان همان نقشی را ایفا می‌کنند که در زمان جنگ تحمیلی، رزمندگان برعهده داشتند.

وی افزود:با توجه به ظرفیت‌های موجود استان دولت بیش از پیش زمینه‌های تسهیلگری برای تولیدکنندگان را بویژه در حوزه‌های شیلات، محصولات گرمسیری، دام و آبیاری نوین فراهم کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان همچنین در نشست امضای تفاهم‌نامه بهره‌برداری از ۱۵ دستگاه ون اهدایی بنیاد برکت به آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: باوجود همه تلاش‌ها و اقدامات انجام شده در استان از جمله طرح‌های روستا مرکزی، افزایش مدارس شبانه‌روزی و افزایش مشارکت خیران هنوز استان در بسیاری از شاخص‌ها با میانگین کشوری فاصله زیادی دارد.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان جوانترین استان کشور است افزود: بهره‌مندی از این فرصت نیازمند برنامه‌ریزی بوده و با توجه به این موضوع که ۳۸ درصد جمعیت استان را افراد یک تا چهار سال تشکیل می‌دهند فضای آموزشی موجود پاسخگوی نیاز استان در آینده نخواهد بود.

زنگنه بیان کرد: نرخ پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی ۹۲ درصد بوده ولی این نسبت با رسیدن به دوره دوم متوسطه به ۵۴ درصد کاهش می‌یابد که این موضوع نشان‌دهنده مشکلات ادامه تحصیل در سیستان و بلوچستان است.

در پایان این نشست نیز ۱۵ دستگاه ون وانا طی توافق‌نامه‌ای از سوی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) با هدف جذب کودکان بازمانده از تحصیل و جابجایی آنان برای ادامه تحصیل به آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اهدا شد.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *