اهم اخبار

کمبودی در بازار روغن برای شب عید وجود ندارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه کمبودی برای عرضه روغن خوراکی در بازار نداریم، گفت: این محصول به فراوانی در کشور وجود دارد و کارخانه‌ها باید عرضه آن را سرعت دهند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، در دومین روز از گشت ویژه بازار شب عید ۱۴۰۱، «مسعود امرالهی» سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی به همراه «احمد اصانلو» معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی به‌ صورت سرزده از شرکت مارگارین تولید کننده انواع روغن خوراکی بازدید کردند.

سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی نیز در این بازدید سرزده با تأکید بر اینکه ۱۰۰ درصد روغن‌های وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی انجام می‌شود و باید به قیمت مصوب به فروش برسد، گفت: روغن خوراکی به فراوانی در کشور وجود دارد و کارخانه‌ها باید عرضه این محصول را سرعت دهند.

به گفته‌ امرالهی، اگر کارخانه‌ای بیش از یک ماه عرضه را نگه دارد و برنامه‌ریزی کند تا پس از حذف ارز ترجیحی آن را توزیع کند، احتکار کرده است.

وی با بیان اینکه در این کارخانه روغن‌های تولیدی از ۲ آذر ماه موجود بوده و توزیع نشده است، تصریح کرد: نباید پس از تولید، این محصول بیش از یک هفته در انبارها ذخیره شود؛ ما کمبودی در بازار نداریم؛ البته هفته پایانی سال تقاضا برای این محصول زیاد است که باید عرضه انجام شود.

سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به دستور معاون اول رئیس‌جمهور در ستاد تنظیم بازار، گفت: از روز پنج‌شنبه با جلسه مشترک با سازمان تعزیرات حکومتی برنامه‌ریزی برای نظارت بر توزیع و فروش کالاهای اساسی قند، شکر، برنج و روغن و سایر کالاهای انجام شده است.

امرالهی ادامه داد: روز گذشته فروشگاه‌های زنجیره‌ای و هم‌اکنون کارخانه‌های روغن مورد نظارت قرار گرفته است و در سراسر کشور نیز گشت‌های تعزیرات به همراه بازرسان وزارت جهاد کشاورزی؛ بازرسی‌های لازم در این خصوص را انجام می‌دهند.

سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این که در حدود ۳ ماه است که بر اساس قانون انتزاع، نظارت بر کالاهای اساسی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی محول شده است، تصریح کرد: ما در این ایام بیش از ۳۵۰ هزار مورد بازرسی انجام داده‌ایم و حدود ۳۰ هزار پرونده نیز به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال ‌شده است.

به گزارش ایرنا، گشت مشترک سازمان تعزیرات حکومتی و وزارت جهاد کشاورزی، ویژه بازار شب عید سال ۱۴۰۱، از صبح روز گذشته ۲۱ اسفند ماه در سراسر کشور آغاز شده است.

به گفته سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی، این گشت مشترک تا پایان تعطیلات نوروز نیز ادامه خواهد داشت و کالاهای اساسی هدف در این گشت، گوشت قرمز (دام سبک و سنگین)، مرغ، روغن نباتی، برنج، شکر، تخم‌مرغ و میوه خواهد بود.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *