اهم اخبار

کمبود خرما نداریم/عرضه مستقیم خرما در میادین

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس انجمن ملی خرمای ایران گفت: سال زراعی پرمحصولی داشتیم، بنابراین خرما به اندازه کافی در سردخانه‌های کشور برای ماه رمضان موجود است.

به گزارش پایگاه خبری اگروفودنیوز، به نقل از ایسنا؛ محسن رشید فرخی با بیان اینکه سال زراعی گذشته از نظر میزان تولید خرما و کیفیت آن سال خوبی بود، گفت: بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن خرما در کشور تولید شد و امیدواریم سال زراعی پیش رو نیز سال پرمحصولی باشد.

وی ادامه داد: مصرف خرما نسبت به سال گذشته افزایشی نداشته، بنابراین خرما به اندازه کافی در سردخانه های کشور برای ماه رمضان موجود است و از نظر کیفیت و قیمت هم مناسب هستند.

رئیس انجمن ملی خرمای ایران اضافه کرد: شاید بتوان گفت خرما تنها محصولی است که ظرف دوسال گذشته افزایش قیمتی در مبدا نداشته و اگر هم افزایش قیمت رخ داده بسیار جزئی بوده است.

وی با بیان اینکه خرمای پرمصرف در ماه رمضان خرمای مضافتی است، گفت: در حال حاضر قیمت خرمای مضافتی در مبدا ۲۱ تا ۲۲ هزارتومان است و تعیین قیمت آن برای مصرف کننده توسط ستاد تنظیم بازار صورت می گیرد.

رشید فرخی تصریح کرد: همکاری خوبی با ستاد تنظیم بازار، جهاد کشاورزی و وزارت صمت داریم و آمادگی این را داریم که به هر جایی که نهادهای مذکور معرفی کنند و به هر میزان خرما با قیمت مصوب تحویل دهیم.

وی همچنین از همکاری انجمن ملی خرما با سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری نیز خبر داد و گفت:با سازمان میوه و تره‌بار شهرداری هم همکاری خوبی داریم و آنها طی نامه‌ای آمادگی خود را برای در اختیار قرار دادن غرفه های رایگان اعلام کردند. افرادی را معرفی کردیم تا خرما به صورت مستقیم در ماه رمضان در میادین هم عرضه شود و به اندازه کافی سر سفره‌های ماه رمضان مردم قرار گیرد.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *