اهم اخبار

۲۰ هزار تن سیب زمینی مازاد در آذربایجان شرقی وجود دارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از وجود ۲۰ هزار تن سیب زمینی مازاد در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی؛ اکبر فتحی در جلسه با مدیران جهادکشاورزی شهرستان مراغه اظهار کرد: کل سیب‌زمینی موجود در آذربایجان شرقی ۶۰ هزار تن است و تا فصل برداشت در سال آینده مشکلی در خصوص تأمین سیب‌زمینی استان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در صورت تداوم قیمت‌ها با هدف ایجاد ثبات در بازار داخلی صادرات سیب‌زمینی متوقف خواهد شد، افزود: با سودجویانی که سیب‌زمینی را به قصد افزایش قیمت ذخیره کرده‌اند، برخورد خواهد شد. 

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در کنار صادرات سیب درختی استان، تأمین میوه شب عید در اولویت است که از تجّار و تولیدکنندگان سیب درخواست می‌کنیم از تعیین قیمت‌های حبابی و غیرواقعی محصولات کشاورزی خود پرهیز کنند. 

واحدهای آردسازی باید به دنبال کیفی سازی تولید آرد باشند

مدیرکل غله آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: ظرفیت تولید آرد و کارخانه‌های آردسازی سه برابر بیشتر از نیاز استان است. 

اسفندیار ابوالحسن زاده ادامه داد: با توجه به اینکه واحدهای آردسازی استان با ۴۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند، این واحدها برای ادامه کار باید به دنبال کیفی سازی تولید آرد باشند. 

ضرورت رفع مشکل واحدهای راکد مرغداری مراغه

معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه نیز طی سخنانی اظهار کرد: برای تنظیم بازار ۲۴۰ تن برنج و ۸۱ تن گوشت مرغ و پنج تن گوشت قرمز در مراغه توزیع‌ شده است. 

به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، سید علی موسوی افزود: ۲۲۰ مورد بازرسی از بازار انجام شده است و ۲۲ واحد مرغداری راکد نیز توزیع شده و رفع مشکل دیگر واحدهای راکد مرغداری شهرستان برای تولید و اشتغال ضروری است.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *