اهم اخبار

۳۳ درصد تولید ماهیان گرمابی کشور به خوزستان اختصاص دارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل شیلات خوزستان با بیان اینکه ۳۳ درصد از تولید ماهیان گرمابی کشور به خوزستان اختصاص دارد، گفت: شهرستان بهبهان ۵۰ درصد میزان تولیدات ماهیان گرمابی در استخرهای دو منظوره ( کشاورزی و پرورش آبزیان) استان خوزستان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ فتح الله ابوعلی، روز ۳۰ مهرماه در حاشیه مراسم برداشت ماهی از استخرهای دو منظوره کشاورزی در شهرستان بهبهان در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: برنامه راه‌اندازی استخرهای دو منظوره در اراضی کشاورزی که از چاه آب تغذیه می‌شوند در چارچوب توسعه آبزی‌پروری در کشور صورت گرفته است.

وی افزود: یکی از محوری ترین رویکردهای این اداره کل، ترویج استفاده از فناوری های جدید به منظور ارتقای کمی و کیفی تولید آبزیان به وسیله پرورش دهندگان است.

این مقام مسئول، با بیان اینکه استان خوزستان در حال حاضر  ۳۳ درصد از کل تولیدات ماهیان گرمابی کشور را به خود اختصاص داده است، از افزایش راندمان و بهبود تولید آبزی پروری استان در سال ۹۹ خبر داد و گفت: علی رغم کاهش ۴ درصدی سطح زیر کشت شاهد رشد ۱۰ درصدی تولیدات آبزی پروری در استان بودیم.

ابوعلی ادامه داد: امسال ۳۰ استخر دو منظوره پرورش ماهی در این شهرستان با هدف افزایش تولید در واحد سطح در حال فعالیت هستند.

مدیرکل شیلات خوزستان تصریح کرد: شهرستان بهبهان ۵۰ درصد میزان تولیدات ماهیان گرمابی در استخرهای دو منظوره ( کشاورزی و پرورش آبزیان) استان خوزستان را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی، میزان تولیدات ماهیان گرمابی در شهرستان بهبهان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد و سطح زیر کشت نیز ۲۰ درصد افزایش یافته است.

ابوعلی در ادامه سطح زیر کشت این استخرها را ۲۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع خواند و افزود: پیش بینی می شود امسال  ۱۵۳ تن ماهی گرمابی گونه کپورمعمولی و آمور از این منطقه برداشت شود.

مدیرکل شیلات خوزستان، پایین بودن هزینه سرمایه‌گذاری برای بهره‌مندی از این طرح، غنی‌سازی آب خروجی و افزایش محصولات کشاورزی مرغوب و باکیفیت را از جمله مزایای ایجاد استخر دو منظوره پرورش ماهی در کنار زمین‌های زراعی عنوان کرد.

وی، با بیان اینکه هدایت این پساب ها میزان مصرف کود را تا حدودی کاهش می دهد، اظهار کرد: به ازای هر تن غذای داده شده به ماهی ۳۰ کیلوگرم در مصرف کودهای شیمیایی صرفه جویی می‌شود و این اقدام از نظر زیست‌محیطی نکته قابل توجهی است.

ابوعلی با اشاره به نوع تسهیلات ارائه شده به متقاضیان، گفت: پرورش دهندگان واجد شرایط جهت اخذ وام به بنیاد برکت معرفی شده و بچه ماهی رایگان در اختیار این افراد قرار می گیرد.

گفتنی است در این مراسم نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان، فرماندار شهرستان بهبهان، روسای ادارات شیلات، امور آب، محیط زیست، منابع طبیعی و امور عشایر شهرستان و  مسئول دفتر نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

سرویس خبری: استان ها

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *