اهم اخبار

۴۰ هزار تن تولید گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نتایج آمارگیری از کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور در شهریور ماه امسال، از سوی مرکز آمار منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از وزارت صمت، بر اساس نتایج این آمارگیری، وزن گوشت قرمز تولیدی انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه شهریور ۱۳۹۹ جمعاً ۴۰ هزار تن گزارش شده، که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.

بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت گاو و گوساله با ۲۳،۶ هزار تن، ۵۹ درصد از کل وزن گوشت قرمز تولید شده را به خود اختصاص داده است. گوشت گوسفند و بره با ۱۲.۹ هزار تن، بز و بزغاله با ۲.۸ هزار تن و سایر انواع دام با ۷۳۴ تن، به‌ترتیب ۳۲.۲ درصد، ۷ درصد و ۱.۸ درصد از کل وزن گوشت قرمز تولید شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در شهریور ۱۳۹۹ با ماه مشابه سال ۱۳۹۸، نشان‌دهنده افزایش ۵۷ درصدی مقدار تولید گوشت قرمز است. مقدار تولید گوشت در شهریور ۱۳۹۹ نسبت به ماه مشابه سال ۱۳۹۸ برای گوسفند و بره ۵۹ درصد، برای بز و بزغاله ۴۰ درصد، برای گاو و گوساله ۶۱ درصد، برای گاومیش و بچه‌گاومیش ۱۰۰ درصد افزایش، و برای شتر و بچه‌شتر ۳۵ درصد کاهش داشته است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار تولید گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در شهریور ۱۳۹۹ نسبت به مرداد ۱۳۹۹ در حدود ۷،۸ درصد افزایش داشته است.

اطلاعات نتایج طرح مذکور به صورت تفصیلی به زودی در درگاه ملی آمار به نشانی www.amar.org.ir قابل دسترس خواهد بود.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *