اهم اخبار

۸۵ درصد مزارع کشور مکانیزه کشت می شوند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال در بالای ۸۵ درصد مزارع کشور، کشت مکانیزه انجام می شود.

کامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از جذب یک هزار میلیارد تومان اعتبار در ۵ ماه اخیر خبر داد و گفت: علی رغم تمامی محدودیت های اعتباری در کشور، امسال با پیگیری وزیر جهاد کشاورزی و رایزنی گسترده با بانک کشاورزی خط اعتباری مکانیزاسیون به ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای سال ۹۹ راه اندازی شد.

او با اشاره به اینکه سهمیه های اعتباری این خط به تمامی استان های کشور در فروردین و اردیبهشت ابلاغ شده است، افزود: این سهمیه بندی ها در حوزه مکانیزاسیون زراعت، باغبانی، دام و طیور، آبزی پروری، گلخانه، گیاهان دارویی و جنگل و مرتع مد نظر قرار گرفت که در حال حاضر اعتبارات مورد نیاز آن برای استان ها تامین شده است.

عباسی ادامه داد: با توجه به اعلام قیمت در حوزه تراکتورسازی و کمباین، ۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه جذب قطعه صورت گرفته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای کشت پاییزه ۵۳ هزار دستگاه بذرکار توزیع می شود، گفت: در تاریخ کشاورزی این حجم گستردگی وجود نداشته است.

او از شرایط مساعد در حوزه برنج کشور خبر داد و گفت: امسال در بالای ۸۵ درصد از مزارع کشور به صورت مکانیزه کشت انجام می شود که با این وجود بسیاری از اتفاقاتی که در عملیات سنتی رخ می دهد حتی بیماری کرونا، با توسعه مکانیزاسیون زنجیره آن قطع می شود.

جذب یک هزار میلیارد تومان اعتبار طی پنج ماه اخیر

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون امسال را یکی از مهم ترین سال های کشت و کار در محصولات اساسی گندم، برنج و جو اعلام کرد و افزود: بانک کشاورزی تسهیل گری خوبی در این ارتباط داشته است به طوری که در کمتر از ۵ ماه، یک هزار میلیارد تومان جذب اعتبار داشتیم.

عباسی در پایان تصریح کرد: علی رغم‌ نوسانات قیمت،کشاورزان توانستند خود را با شرایط وفق دهند و سازندگان کالای خود را عرضه کنند که امیدواریم در هفته های آینده بتوانیم تعداد کمی و کیفی سرمایه گذاری ها را گزارش دهیم.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *