اهم اخبار

نگران تامین واکسن تب برفکی نیستیم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی از واردات واکسن تب برفکی از کشور‌های ترکیه، فرانسه و روسیه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهمن نقیبی معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی با اشاره به اینکه وضعیت بیماری تب برفکی نسبت به سال‌های گذشته به مراتب بهتر است، اظهار کرد: گرچه تامین واکسن به سهولت امکان پذیر نیست، اما واکسیناسیون در حال انجام است.

شرایط تب برفکی نسبت به سال‌های اخیر پایدار‌تر است

او افزود: با توجه به شرایط تحریم و مشکلات نقل و انتقال ارز، ورود مواد اولیه به داخل کشور برای کارخانه‌های واکسن سازی با مشکلاتی روبه‌روست و واردات واکسن هم زمان بر است، اما به طور کلی نگرانی جدی در خصوص تامین واکسن نداریم.

نقیبی با بیان اینکه در ارتباط با تب برفکی وضعیت نسبت به سال‌های گذشته پایدار‌تر است، گفت: در واحد‌های صنعتی طرح واکسیناسیون به صورت آماده باش اجرا می‌شود، به این معنی که در تمام واحد‌های صنعتی افراد شایسته‌ای که مورد تأیید سازمان دامپزشکی هستند می‌توانند واکسن را خریداری و آن را انبار و نگهداری کنند و سازمان دامپزشکی بر این کار نظارت می‌کند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی در پایان با اشاره به اینکه سه کارخانه واکسن سازی در کشور مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: سه کارخانه واکسن سازی روناک در مهاباد آذربایجان غربی، پسوک در البرز و موسسه سرم سازی رازی در استان البرز مشغول فعالیت هستند، همچنین از کشور‌های ترکیه، فرانسه و روسیه واکسن تب برفکی وارد می‌شود.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *