اهم اخبار

آغاز خرید تضمینی گندم کلید خورد/ بی نیازی کشور از واردات گندم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: کشور با توجه به جایگاه خوب تولید گندم و در راستای تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی به مرز خود کفایی رسیده است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان علی قنبری مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به جایگاه خوب تولید گندم و رسیدن به مرز خودکفایی اظهار داشت: در سال جاری حدود ده میلیون تن خرید گندم از کشاورزان خواهیم داشت که با توجه به نیاز ۸ میلیون تنی گندم در کشور می‌توانیم میزانی از خرید تضمینی را ذخیره کنیم.

وی افزود: امیدواریم ۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار خرید تضمینی گندم از کشاورزان توسط دولت شرکت بازرگانی دولتی و تسهیلات بانکی فراهم شود.
قنبری با اشاره به میزان واردات گندم یادآور شد: امسال تنها ممکن است برای مصارف صنعتی واردات گندم داشته باشیم که میزان واردات رقم قابل توجهی نیست.
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی با اشاره به قیمت خرید تضمینی گندم بیان کرد: در سال جاری قیمت خرید هر کیلو گندم نرم خبازی ۱۲۷۰ تومان و گندم برای مصارف صنعتی ۱۳۰۶ تومان است.
معاون وزیر جهاد با اشاره به تفاوت برنامه خرید تضمینی گندم در مقایسه سال گذشته گفت: در واقع ما تلاش کرده‌ایم که مراکز خرید در نزدیک‌ترین محل دسترس کشاورزان باشد و امیدواریم برنامه‌ریزی و نظم خوبی در جهت خرید تضمینی گندم داشته باشیم تا مشکلات کشاورزان به حداقل برسد.
امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *