اهم اخبار

ابتکار خبر داد: اعلام لیست سموم ممنوعه به وزیرکشاورزی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

 

[heading]رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به تبعات بقایای کود و سموم در اراضی کشاورزی گفت: این بحث در سازمان دنبال می شود و چند نوع سم را ممنوع و به وزیر کشاورزی اعلام کردیم.[/heading]

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه قم، معصومه ابتکار در دیدار با آیت‌الله ابراهیم امینی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه بعضی از این سموم علاوه بر عوارض زیادی که به همراه دارد باعث از بین رفتن حشرات مفید در کشاورزی می شود، اظهار کرد: بحث استفاده از روش های تلفیقی مبارزه با آفات کشاورزی از موضوع های مورد مکاتبه سازمان محیط زیست و وزارت جهاد کشاورزی است که باید در نحوه استفاده از کودها به سمت مصرف صحیح گام برداریم.

وی به مساله مهم آلودگی هوا در کشور اشاره کرد و افزود: این مساله در قم با توجه به افزایش جمعیت و افزایش تردد خودروها باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مردم باید از هوای سالم برخوردار باشند، گفت: مردم نیز باید در این حرکت دولت ورود پیدا کنند و در زندگی فردی نکاتی که رعایت آنها منجربه حفاظت از محیط زیست می شود را رعایت کنند.

ابتکار همچنین با بیان اینکه دولت توجه ویژه ای به اصلاح صنایع دارد، اظهار داشت: فرایند صنعتی شدن را قبول داریم ولی باید صنایع به صنایع پاک تبدیل شوند و ایجاد آلودگی نکنند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به مساله آب، گفت: خشکسالی، تغییر اقلیم و کمی بارندگی و نحوه مصرف در بخش کشاورزی موجب از بین رفتن تالاب ها و منابع آبی می شود که باید در حوزه کشاورزی با اصلاح مصرف و بکارگیری روش های نوین آبیاری از هدررفت آب جلوگیری کنیم.

وی، مساله کشاورزی درقم را مورد توجه قرار داد و افزود: تغییر الگوی کشت باید دراین استان به طور جدی انجام و سفره های زیرزمینی و تالاب ها حفظ شود، چراکه خشک شدن تالاب ها زمینه تشکیل کانون گرد و غبار را فراهم می کند.

معاون رئیس جمهوری همچنین تغییر الگوی زندگی، کم شدن تحرک مردم، آلودگی های محیط زیست، افزایش گرد و غبار و دورشدن از طبیعت را از عوامل بیماری زا در زندگی امروز مردم کشور برشمرد و افزود: باید الگوی زندگی تغییر کند و تحرک و ورزش در زندگی روزانه مردم وارد شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از اقدام های بسیار مهم سازمان حفاظت محیط زیست را جلوگیری از قاچاق پرندگان شکاری فوق العاده ارزشمند عنوان کرد.

فاطمه کاشانی

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *