اهم اخبار

اعلام آمادگی کره‌ برای سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی کشاورزی به ایران

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل شرکت LS کره جنوبی از آمادگی این کشور برای سرمایه‌گذاری در ایران و انتقال تکنولوژی به ایران بویژه در بخش کشاورزی خبر داد.

“وون لی” در جریان افتتاح اولین تعمیرگاه مجاز تراکتور شرکت LS در ایران در مجتمع کشت و صنعت فدک شهرستان زرندیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در منطقه مرکزی اظهار کرد: لغو تحریم‌ها علیه ایران توسط آمریکا فرصتی برای تقویت روابط ایران با کشورهایی شد که مصمم به سرمایه‌گذاری در این کشور هستند.

وی با ابراز خرسندی از توسعه روابط بین ایران و کره‌جنوبی خصوصا در حوزه کشاورزی اظهار کرد: برای کره‌جنوبی باعث افتخار است که بتواند ضمن سرمایه‌گذاری در ایران نسبت به انتقال تکنولوژی در حوزه تجهیزات و ماشین‌آلات کشاورزی به این کشور فعالیت داشته باشد.

وی خواستار سفر مقامات تجاری و مسئولان دو کشور برای تقویت مناسبات بین ایران و کره جنوبی شد و تصریح کرد: سفر رئیس جمهور کره‌جنوبی به جمهوری اسلامی ایران با نگاه ویژه به بخش کشاورزی موجب سفر هیات‌های تجاری همراه رئیس جمهور برای تقویت روابط و مناسبات تجاری بین این دو کشور در حوزه کشاورزی به شهرستان‌های مختلف شده است.

مدیرعامل شرکت LS کره جنوبی لغو تحریم‌ها را گامی مهم در راستای گسترش ارتباطات و رفت‌و‌آمد هیات‌های تجاری کشورهای مختلف به ایران دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه ایران به دلیل اقلیم خاص، سهم بسزایی در تولیدات کشاورزی جهان را داراست، لذا گسترش ارتباطات منجر به انتقال تکنولوژی و توسعه تحقیقات کشاورزی خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که سفر رئیس جمهور کره جنوبی به جمهوری اسلامی ایران سرآغازی برای گسترش روابط اقتصادی دو کشور شود و موجب تقویت روابطی شود که در گذشته به دلیل تحریم‌ها کاهش یافته بود.

وون لی در ادامه با اشاره به فعالیت مجتمع کشت و صنعت فدک در شهرستان زرندیه به عنوان یکی از بزرگترین مجتمع‌های فعال حوزه کشاورزی در ایران، تصریح کرد: به لحاظ اینکه این منطقه از پتانسیل و ظرفیت بالایی در حوزه کشاورزی برخوردار است، لذا استقرار این مجتمع برای ارائه خدمات به کشاورزان و برخورداری از سهم بالای تولیدات کشاورزی این منطقه بدرستی انجام شده و جانمایی مطلوبی شکل گرفته است.

وی از مجتمع کشت و صنعت شهرستان زرندیه به عنوان یکی از بزرگترین مجتمع‌های کشاورزی کشور یاد کرد که می‌تواند مقصد خوبی برای سرمایه‌گذاری کره جنوبی در ایران باشد.

وی با تاکید بر انتقال تکنولوژی کشاورزی به ایران نیز افزود: بنا داریم بزرگترین کارخانه ساخت تراکتور را در این مجتمع و با مشارکت طرف ایرانی احداث کنیم و اولویت ما کیفیت محصولات تولیدی با قیمت مناسب و رقابتی است.

به گفته وی، با بهره‌برداری از خط تولید تراکتور در ایران در آینده نزدیک شاهد تولید ایرانی این محصول با کیفیت بالا و قیمت مناسب برای کشاورزان این کشور خواهیم بود که لازمه آن گسترش روابط و سفرهای مستمر مقامات این دو کشور بین ایران و کره جنوبی است.

وی در پایان از استقبال گرم و مهمان‌نوازی مقامات ایرانی بویژه مسئولان مجتمع کشت و صنعت فدک زرندیه قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت LS کره جنوبی و هیات تجاری همراه در سفر یک روزه به شهرستان زرندیه ضمن بازدید از مکان احداث بزرگترین کارخانه تراکتورسازی ایران در شهرستان، از مراحل احداث کارخانه سم و کود از زیرمجموعه‌های مجتمع کشت و صنعت فدک در شهرک صنعتی مامونیه مرکز شهرستان زرندیه که در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع با ظرفیت تولید سالانه ۱۰میلیون لیتر سم و ۷۰ هزار تن کود ظرف مدت یک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، بازدید کردند.

این هیات تجاری سپس با حضور در شهر خشکرود از توابع زرندیه از قسمت‌های مختلف مجتمع کشت و صنعت فدک این شهرستان شامل فروشگاه تجهیزات و ابزار آلات کشاورزی آرمان سبز دارای نمایندگی در ۱۲ استان کشور و عرضه‌کننده لوازم کشاورزی و نهاده‌ها با بیش از ۱۳ هزار عنوان محصول، انبار تراکتورها، کارخانه فرآوری پسته، تولید بذر، انبار سم، انبار کود بازدید و نحستین تعمیرگاه مجاز تراکتور شرکت LS در ایران را افتتاح کردند.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *