اهم اخبار

افزایش ۲۰ تا ۱۲۰ درصدی نرخ کالاهای اساسی طی یک سال+سند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مقایسه قیمت کالاهای اساسی در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد اغلب کالاهای اساسی از جمله گوشت قرمز، گوشت مرغ و انواع برنج بین ۲۳ تا ۱۲۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از اقتصادی خبرگزاری فارس، قیمت هر کیلوگرم شکر سفید در ۹ ماهه ابتدای امسال ۸ هزار و ۴۹۰ تومان بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته قیمت این کالای مصرفی ۶۷٫۷ درصد رشد کرده است. 

قیمت هرکیلوگرم شکر سفید در ۹ ماهه سال گذشته کمی بیش از ۵ هزار تومان بوده است. 

قیمت هرکیلوگرم شکر سفید در ۹ ماهه امسال نسبت به آبان سال جاری نیز ۱٫۲ درصد افزایش یافته است. 

قیمت گوشت گوساله و گوشت گوسفندی (مخلوط) نیز در ۹ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۲۵٫۴ و ۲۳٫۷ درصد افزایش یافته است. 

قیمت گوشت مرغ تازه با ۹۳٫۱ درصد افزایش در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۲۴ هزار و ۵۸۹ تومان رسیده است در حالی که قیمت این کالای مصرفی در ۹ ماهه سال گذشته ۱۲ هزار و ۷۳۶ تومان بوده است. 

قیمت گوشت مرغ در آذرماه امسال نسبت به آبان نیز ۱٫۶ درصد رشد داشته است. 

قیمت شکر بسته‌بندی ۹۰۰ گرمی نیز در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳٫۸ درصد افزایش یافته است. 

قیمت هرکیلوگرم برنج پاکستانی باسماتی درجه یک، برنج تایلندی، برنج طارم اعلا و برنج طارم هاشمی درجه یک در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۹۸، ۱۲۰، ۴۶٫۷ و ۴۶٫۲ درصد رشد داشته است. 

براساس این گزارش؛ قیمت هرکیلوگرم برنج پاکستانی باسماتی درجه یک در ۹ ماهه سال جاری ۲۴ هزار و ۵۹۲ تومان و برنج تایلندی۱۷ هزار و  192 تومان است. 

قیمت هر کیلوگرم برنج پاکستانی باسماتی درجه یک در ۹ ماهه سال گذشته ۱۲ هزار و ۳۵۰ تومان و قیمت برنج تایلندی در ۹ ماهه سال گذشته ۷ هزار و ۸۱۵  تومان بوده است. 

برنج طارم اعلا و برنج داخلی هاشمی در آذر امسال نسبت به آبان سال جاری به ترتیب ۴٫۸ و ۵٫۱ درصد رشد داشته است. 

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: فارس

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *