اهم اخبار

کشف محموله‌ بزرگ برنج قاچاق در بوشهر/مجوزهای گمرک جعل شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

همزمان با اوج فصل ممنوعیت واردات برنج به کشور، خبرها حکایت از کشف و توقیف محموله‌های برنج قاچاق در یکی از بنادر استان بوشهر دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، طی روزهای اخیر محموله‌های مختلف برنج قاچاق در استان بوشهر توقیف شده است. برپایه این گزارش، قاچاقچیان با استفاده از شرایط خاص یکی از دفاتر گمرکی استان بوشهر، از راه‌های مختلفی اقدام به واردات غیر قانونی و قاچاق برنج کرده‌اند که روزهای ابتدایی هفته اخیر تعدادی از این محموله‌ها توسط نیروی انتظامی توقیف شده است.

گزارش خبرنگار اقتصادی تسنیم حاکی است که یکی از شیوه‌های واردات غیر قانونی برنج، استفاده از مجوزهای تاریخ گذشته بوده است. این مجوزها در زمان عدم ممنوعیت واردات برنج صادر شده و قاچاقیان با سوءاستفاده از آن‌‌‌ها برای قاچاق برنج استفاده کرده‌اند.

بررسیها در خصوص حجم برنج وارد شده در زمان ممنوعیت همچنان ادامه دارد و با توجه به آن که نزدیک به دوماه از فصل ممنوعیت برنج می‌گذرد، برآورد دقیقی از حجم قاچاق انجام شده وجود ندارد.

برپایه این گزارش، نبود نظارت کافی از سوی دستگاههای اجرایی در مسیر بعد از گمرک باعث بالا رفتن آمار قاچاق شده است. شواهد نشان می‌دهد برخی تخلفات ناشی از سؤاستفاده‌های اداری و بعضی دیگر نشات گرفته از نبود نظارت کافی در مسیرهای تردد کالا است.

گفتنی است که در سالهای اخیر طبق قانون از ابتدای مرداد ماه تا پایان آذر ماه، برای حمایت از تولید برنج در داخل کشور، قانون ممنوعیت واردات برنج اعمال می شود.

به گزارش تسنیم، در اوایل مرداد ماه خبر ورود ۲محموله‌ی ۱۵۰هزار تنی برنج برای توزیع در بازار کشور در فصل ممنوعیت واردات این محصول منتشر شده بود. بر اساس این خبر یکی از شرکتهای بخش کننده برنج به عنوان وارد کننده اصلی در این خصوص فعالیت کرده است.

سمیه براتی

نویسنده

سمیه براتی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *