اهم اخبار

تعیین عوارض خروجی۱۰ هزار تومانی پیاز برای تأمین نیاز داخل

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل برنامه ریزی تأمین، توزیع و تنظیم بازار از تعیین عوارض خروجی ۱۰ هزار تومانی برای هر کیلو پیاز خبر داد و گفت: دلیل این کار تأمین نیاز داخل و جلوگیری از خروج بی رویه پیاز از کشور است.

محمدرضا کلامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: با توجه به اینکه پیاز  در برخی از فصول از جمله زمستان و بهار به دلیل وضعیت تولید آن، با افزایش قیمت رو به رو می شود، به منظور تأمین نیاز داخل ، بنابراین ستاد تنظیم بازار برای خروج این محصول عوارض تعیین کرده است.

وی در خصوص دلیل تعیین عوارض خروجی برای پیاز گفت: با توجه به اینکه نیاز مردم و مصرف داخلی پیاز بر هر کاری، مقدم است، این تصمیم به منظور تأمین سلامت مردم اتخاذ شد. بر همین اساس از روز گذشته برای هر کیلو پیاز ۱۰ هزار تومان عوارض خروج از کشور تعیین شده است.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی تأمین، توزیع و تنظیم بازار با تأکید بر اینکه دلیل اصلی این کار جلوگیری از خروج بی رویه پیاز به کشورهای همسایه در این شرایط است، تصریح کرد: وضعیتی که برای زنجبیل و سیر طی این روزها رخ داد، برای پیاز نیز به دلیل افزایش تقاضای خرید ایجاد شده و قیمت ها نیز تا حدی افزایش یافته ولی به منظور تنظیم بازار داخل ، این عوارض تعیین شد. 

به گفته کلامی، برخی از افرادی که مجوز صادرات داشته و یا مرزنشینان کشور با توجه به تقاضای کشورهای همسایه برای واردات پیاز، اقدام به خروج این محصول از کشور می کردند که با این کار از فروش بی رویه آن جلوگیری می شود.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *