اهم اخبار

سخنگوی سازمان حفظ نباتات: ملخ‌های صحرایی وارد مزارع و باغات شدند/ ملخ‌های بومی( مراکشی) تحت کنترل است/ جمعه دبیر “سواک” به ایران می‌آید

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: ملخ‌های صحرایی به تعدادی از باغات مرکبات استان هرمزگان و مزارع دیم استان سیستان و بلوچستان ورود پیدا کرده اند.

 

 

محمدرضا میر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اعلام این خبر، افزود: باغات مرکبات مربوط به شهرستان رودان استان هرمزگان و مزارع دیم درگیر آفت ملخ‌های صحرایی در عرصه‌های مرتعی استان سیستان و بلوچستان قرار دارند که در هر دو مورد، مبارزه با سرعت انجام شد و سطح خسارت بسیار پایین است.

به گفته سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور؛ با اولین گزارش از ورود ملخ‌های صحرایی به باغات مرکبات هرمزگان تعداد هواپیمای سم پاش به دو فروند افزایش یافت تا از ادامه نفوذ آن جلوگیری شود.

وی همچنین از سفر دبیر کمیسیون مبارزه با ملخ‌های صحرایی “سواک” با هیات همراه به کشور خبر داد.

میر گفت: دبیر کمیسیون مبارزه با ملخ‌های صحرایی ” سواک” جمعه به ایران می‌آید تا به بررسی مجدد حضور و مبارزه با ملخ‌های صحرایی در کشور بپردازد.

وی درباره سطح مبارزه با آفت ملخ صحرایی در کشور، اظهار کرد: سطح مبارزه با این آفت در ۸ استان جنوبی کشور به بیش از ۳۰۰ هزار هکتار رسیده است.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور درباره آخرین وضعیت مبارزه با آفت ملخ بومی ( مراکشی) نیز گفت: آفت ملخ بومی (مراکشی)  تحت کنترل است و مبارزه با آن همچنان ادامه دارد.

میر تاکید کرد: نگرانی درباره ملخ‌های بومی ( مراکشی) وجود ندارد و در حال حاضر ملخ‌های مهاجم صحرایی بزرگترین تهدید برای بخش کشاورزی کشور محسوب می‌شود.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *