اهم اخبار

سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت:گیلان الگوی همکاری صادرات محصولات کشاورزی با روسیه باشد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت با تأکید بر ضرورت توسعه روابط تجاری ایران و روسیه، گفت: گیلان می‌تواند الگوی همکاری صادرات محصولات مختلف به‌ویژه کشاورزی با روسیه باشد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کنستانتین آلکسیف صبح امروز در نشست با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان با ابراز خرسندی از برگزاری از جلسه مذکور اظهار کرد: ظرفیت‌های زیادی در گیلان وجود دارد که باید برای نتیجه مطلوب از آن تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه علاقه‌مند هستیم تا آخرین گام برای توسعه تجارت دو کشور ایران و روسیه با استفاده از ظرفیت‌های گیلان حرکت کنیم، تصریح کرد: اشکالاتی در گمرک وجود دارد که جدی نیست و می‌توان آنها را برطرف کرد.

سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت با اشاره به اینکه طبق توافق‌نامه ایران و روسیه چندین روادید تفریحی و گردشگری در سفارت صادر شده است، گفت: سفارت ما باید ارتباط با ایران را تقویت کند.خبرگزاری فارس: گیلان الگوی همکاری صادرات محصولات کشاورزی با روسیه باشد

وی ظرفیت‌های گیلان را برای توسعه همکاری تجاری با ایران خوب دانست و خاطرنشان کرد: گیلان می‌تواند الگوی همکاری در زمینه کشاورزی، گردشگری، تجاری و… باشد و باید این روابط را تنظیم کنیم.

آلکسیف با بیان اینکه برای برطرف شدن مشکلات صادرات کالای ایرانی در گمرک چند اداره باید هماهنگ باشند، یادآور شد: وزارت امور خارجه، مدیریت محلی، خدمات آژانس گمرکی و… باید همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه از طرف تجار ایران علاقه‌مندی در زمینه توسعه تجاری با روسیه وجود دارد، متذکر شد: وظیفه ما خدمت به بازرگانان و کمک به تقویت تجاری است.

سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت آشنایی با مدیران گیلانی را از برنامه‌های خود در این سرکنسولگری عنوان کرد و متذکر شد: تاکنون چندین ملاقات با برخی مدیران استان داشته‌ام تا بتوانم خدمات مطلوب را در مدت مأموریت خود در گیلان ارائه دهم.

 

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *