اهم اخبار

عرضه جوجه یکروزه ۴۰ درصد کمتر از قیمت تمام شده تولید

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: با وجود افزایش هزینه‌های تولید، جوجه یکروزه ۴۰ درصد کمتر از قیمت تمام شده تولید، عرضه می‌شود.

غلامعلی فارغی رئیس انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بازار جوجه یکروزه تعریفی ندارد، اظهار کرد: هم اکنون متوسط قیمت هر قطعه جوجه یکروزه ۲ هزار و ۳۰۰ تا ۲ هزار و ۴۰۰ تومان است.

او با اشاره به اینکه جوجه یکروزه ۴۰ درصد کمتر از قیمت تمام شده عرضه می‌شود، افزود: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و نوسان نرخ ذرت و کنجاله سویا، مرغداران در فروش هر قطعه جوجه، ۲ هزار تومان متضرر هستند.

فارغی ادامه داد: با وجود اختلاف چشمگیر قیمت مصوب ذرت و کنجاله سویا با بازار آزاد و زیان مرغداران، مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت هیچ یک پاسخگو نیستند، در حالی که دخالت دولت در امر جوجه ریزی منجر به افزایش هزینه‌های تولید شده است.

آینده روشنی پیش روی صنعت مرغداری نیست

رئیس انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه درباره آینده بازار جوجه یکروزه بیان کرد: با توجه به عرضه جوجه یکروزه کمتر از نرخ تمام شده تولید، خطر ورشکستگی در انتظار مرغداران است که با این وجود آینده روشنی پیش روی صنعت مرغداری نیست.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۲۵ تا ۳۰ درصد تولید جوجه یکروزه مازاد بر نیاز کشور است، بیان کرد: عرضه جوجه یکروزه کمتر از قیمت تمام شده تولید، بیانگر مازاد تولید است که اگر عرضه کاهش نیابد، مرغداران مادر از گردونه تولید خارج می‌شوند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه در پایان درباره آخرین وضعیت صادرات جوجه یکروزه تصریح کرد: با توجه به مازاد تولید و نبود کشش بازار، صادرات در حال انجام است که به سبب بازگشت تعهدات ارزی، صادرکنندگان در امر صادرات متحمل زیان هستند.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *