اهم اخبار

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: مخالفت رئیس جمهور با واگذاری تنظیم بازار به وزارت جهاد دلیل نابسامانی بازار مواد غذایی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: ما توانستیم وزیر جهاد و صمت را در این خصوص متقاعد کنیم که،کلیه امور مربوط به کشاورزی به جهاد کشاورزی منتقل شود اما متاسفانه رئیس جمهور نپذیرفت که نتیجه این مخالفت هم نابسامانی و نوسان های لحظه ای در بازار است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، محمدجواد عسگری نماینده مجلس شورای اسلامی در برنامه امروز ” یه روز تازه” درباره نوسان های قیمت میوه و دیگر محصولات کشاورزی در بازار گفت: متاسفانه در بحث محصولات کشاورزی تاکنون خرید تضمینی را اعمال نکرده ایم. ما در کمیسیون کشاورزی این خرید تضمینی را به جد دنبال می کنیم تا هم کشاورز با انگیزه تولید و هم خریدار با خیال راحت خرید کند و دست واسطه ها قطع شود.

وی با اشاره به سیاست گذاری مبنی بر اینکه تمام امور مرتبط با کشاورزی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار بگیرد، ادامه داد: ما توانستیم وزیر جهاد و صمت را در این خصوص متقاعد کنیم که با امضای تفاهمنامه،کلیه امور مربوط به کشاورزی به جهاد کشاورزی منتقل شود اما متاسفانه رئیس جمهور این تفاهمنامه را نپذیرفت که نتیجه این مخالفت هم نابسامانی و نوسان های لحظه ای در بازار است.

این نماینده مجلس اظهار کرد: شرایط امروز کشور ایجاب می کند که تمام امور کشاورزی در اختیار جهاد کشاورزی قرار بگیرد. وزیر جهاد هم پذیرفت که در این زمینه پاسخگو باشد. من از همین جا از رئیس محترم جمهور تقاضا دارم که این تفاهمنامه را بپذیرند زیرا مردم مستحق این میزان از نوسان های قیمت نیستند، نوسان ها و مشکلاتی که تنها دلیل آن عدم مدیریت و نظارت صحیح است.

وی ادامه داد: متاسفانه واردات نهاده های کشاورزی دست افراد خاصی که با رانت و واسطه آمده اند، افتاده است. سال گذشته ۴۵۰ میلیون دلار در اختیار نهاده های کشاورزی قرار گرفت اما واردات انجام نشد. ما برای رفع این مشکل ها اقداماتی انجام دادیم از جمله اینکه به رئیس بانک مرکزی تذکر دادیم که وظیفه خود را درست انجام دهد، وقتی ارز می دهد به نتیجه آن هم نظارت کند که آیا واقعا برای واردات صرف شده است یا خیر.

عسگری گفت: همچنین تخلفات را خدمت رئیس قوه قضائیه تشریح کردیم، سامانه ای را که وزارت جهاد کشاورزی در زمینه واردات راه اندازی کرده، رصد و ایرادات را تذکر دادیم. حتی وزرا را هم تهدید کردیم که اگر کارشان را درست انجام ندهند به کمیسیون کشاورزی و صحن علنی احضار خواهند شد. لذا امیدواریم که این پیگیری ها نتیجه بخش باشد.

سرویس خبری: مجلس و دولت

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *