اهم اخبار

مدیرعامل اتحادیه تعاونی کشاورزی باغبانی کشور: امکان عرضه پرتقال به قیمت سال قبل وجود ندارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر عامل اتحادیه تعاونی کشاورزی باغبانی کشور گفت: با توجه به وضعیت مساعد تولید پرتقال، محدودیتی در عرضه نداریم.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد علی مصطفی لو مدیر عامل اتحادیه تعاونی کشاورزی باغبانی کشور ، کاهش چشمگیر تولید سیب درختی و پرتقال را تکذیب کرد و گفت: گرچه امسال تولید سیب درختی دماوند مقداری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشت، اما وضعیت تولید در غرب کشور اعم از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل مناسب است.

او افزود: با توجه به شرایط اقلیمی، تولید پرتقال در شمال تا حدودی کاهش یافته، اما وضعیت در جنوب کشور بسیار عالی است.

نرخ خرید هر کیلو پرتقال از باغدار ۶ هزار و ۵۰۰ تومان

مصطفی لو قیمت هر کیلو پرتقال روی درخت را ۶ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که پرتقال به سبب برخی سودجویی‌ها با اختلاف معناداری به‌ دست مصرف‌کننده می‌رسد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه محدودیتی در عرضه پرتقال داخل نداریم، بیان کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید نظیر کود، سم، ریزمغذی، کارگر، سبد و حمل و نقل و غیره، مصرف‌کنندگان نباید انتظار قیمت سال گذشته را داشته باشند.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی کشاورزی باغبانی با تاکید بر تنظیم بازار شب عید گفت: اگر وزارت جهاد کشاورزی در نظر دارد که تنظیم بازار را از وزارت صمت بگیرد، هرچه سریع‌تر این موضوع باید تعیین تکلیف شود تا قبل از آنکه دلالان اقدام به خریداری و نگهداری در سردخانه‌ها کنند، تشکل‌ها و اتحادیه‌ها بحث خرید را انجام دهند.

مصطفی لو در پایان تصریح کرد: هم اکنون ۴ تا ۵ رقم مرکبات به بازار‌های هدف صادر می‌شود و به سبب وضعیت مناسب تولید مشکلی برای کشور ما به وجود نمی‌آید و تنها در صورتی که جاذبه صادرات بالا باشد و همه اقدام به صادرات کنند، محدودیتی‌هایی در عرضه خواهیم داشت که امکان صادرات به این راحتی به سبب فرآیند‌های خاص صادرات وجود ندارد.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *