اهم اخبار

مرغداران با کمبود دان مرغ مواجه هستند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی گفت: مشکل اصلی امروز مرغداران کمبود و نبود دان مرغ است که به‌دلیل آن مرغ را با هر سنی وارد کشتارگاه می‌کنند.

 

به گزارش اگروفودنیوز؛ محمد یوسفی با بیان اینکه روز پنج‌شنبه قیمت مرغ در مرکز فروش میدان بهمن هر کیلوگرم یک‌هزار تومان ارزان‌تر از روز گذشته بوده است، افزود: قیمت اعلامی از سوی کارگروه تنظیم بازار مورد قبول نیست.

وی همچنین اظهارداشت: نرخ مورد اعلام از سوی این کارگروه کارشناسی‌شده نیست چرا که طبق نظر کارگروه مورد نظر باید ۹ درصد به قیمت سال گذشته افزوده شود.

رئیس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی با اشاره به اینکه قیمت نهاده‌هایی مانند ذرت و سویا ۷۰ درصد نسبت به سال گذشته و اوائل امسال افزایش یافته است، ادامه داد: تخصیص ارز با نرخ چهار هزار و ۲۰۰ تومان از زمان تک‌نرخی شدن برای واردات نهاده‌ها زمان‌بر شده است.

وی همچنین گفت: قیمت هر کیلوگرم ذرت تا اردیبهشت ماه سال جاری ۷۲۰ تومان بوده این در حالی است که هم‌اکنون با نرخ یک‌هزار و ۳۵۰ تومان به مرغداران تحویل می‌شود.

یوسفی افزود: هر کیلوگرم کنجاله سویا نیز طی اردیبهشت ماه امسال یک‌هزار و ۳۵۰ تومان در اختیار مرغداران قرار می‌گرفت و امروز واحدهای مرغداری باید این نهاده را با میانگین نرخ دو هزار و ۶۰۰ تومان تهیه کنند.

وی با بیان اینکه مرغداران به‌دلیل نبود دان، مرغ را با هر سنی وارد کشتارگاه می‌کنند، اظهارداشت: این مسئله در آینده بازار را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

رئیس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی اذعان داشت: اشکال در سیستم توزیع از دیگر معضلات مهمی است که مرغداران با این مقوله به‌شدت دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی در ادامه یادآورشد: بین فروشگاه‌های عرضه‌کننده مرغ در شهر تهران تا دو هزار و ۵۰۰ تومان تفاوت قیمت وجود دارد این درحالی است که شب گذشته هر کیلوگرم مرغ زنده پنج‌هزار و ۶۰۰ تومان به کشتارگاه عرضه شده است.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *