اهم اخبار

مرکز آمار اعلام کرد؛ افزایش ۲۰۸ درصدی قیمت گوجه‌فرنگی در آبان‌ماه

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

در گروه نان و غلات، “برنج ایرانی درجه یک” با ٩,٢ درصد، ” برنج خارجی درجه یک ” با ٧.٩ درصد و “شیرینی خشک” با ۵.٩ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از مرکز آمار؛ در آبان ماه ١٣٩٩ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف خوراکی در مناطق شهری کشور بشرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام “برنج ایرانی درجه یک” با ٩,٢ درصد، ” برنج خارجی درجه یک ” با ٧.٩ درصد و “شیرینی خشک” با ۵.٩ درصد  بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، اقلام “مرغ ماشینی” با ٢۶,٢ درصد،”گوشت گاو یا گوساله” با ١٨.١ درصد، “ماهی قزل‌آلا” با ١٣.٩ درصد و “گوشت گوسفند” با ١٣.٧ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به “روغن نباتی جامد” با ٣٣,١ درصد، “روغن مایع” با ١٢.۶ درصد و “خامه پاستوریزه” با ١١.٢ درصد بوده است. همچنین در ماه جاری متوسط قیمت “تخم مرغ ماشینی” با کاهش ۶.۴ درصدی رو به رو بوده است.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت مربوط به “لیموترش” با  ١۴,٩ درصد و “موز” با ١١.٢ درصد افزایش نسبت به ماه قبل است. همچنین در ماه جاری متوسط قیمت “پرتقال” ٨.٩ درصد کاهش قیمت نسبت به ماه قبل داشته‌ است.

سبزیجات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت مربوط به “گوجه فرنگی ” با ٢٠٨,٩ درصد، “فلفل‌دلمه‌ای” با ۶٢.٣ درصد،”پیاز” با ۶٢.٢ درصد  و “کدو سبز” با ٢١.٠ درصد افزایش نسبت به ماه قبل است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت مربوط به “نوشابه گازدار” با ١٠,٠ درصد  و “چای خارجی بسته‌ای” با ٩.۵ درصد افزایش نسبت به ماه قبل است.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *