اهم اخبار

نظارت ۱۰۲۴ دامپزشک در ایام محرم بر سلامت دام

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر کل نظارت بر بهداشت سازمان دامپزشکی گفت: در ایام‌محرم ۱۰۲۴ دکتر دامپزشک بر کشتار و سلامت دام نظارت دارند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سامد برومند فر مدیر کل نظارت بر بهداشت سازمان دامپزشکی با اشاره به تدابیر سازمان دامپزشکی در ایام‌ محرم اظهار کرد: در مراکز عرضه اکیپ های دامپزشکی قبل از خرید مردم بررسی های لازم را انجام می دهند و پس از تایید سلامت دام اجازه خرید داده می شود.

برومند فر با بیان اینکه ذبح دام در پیاده روها و منازل به هیچ وجه توصیه نمی شود، گفت: توصیه ما به مردم آن است که قربانی کردن دام را در کشتارگاه انجام دهند چرا که ضوابط و شرایط بهداشتی در کشتارگاه وجود دارد و افراد پس از نگه داری ۲۴ ساعته لاشه می توانند گوشت خود را تحویل بگیرند که دیگر نگرانی های احتمالی راجع به بیماری تب کنگو و سایر بیماری های انگلی نباشد.

این مقام مسئول ادامه داد: افراد اصرار دارند که ذبح در خانه یا مکان خاصی انجام شود با اکیپ های دامپزشکی از طریق سامانه ۱۵۱۲ تماس بگیرند تا معاینات بر ذبح و گوشت انجام شود.

مدیرکل نظارت بر بهداشت سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به تعداد اکیپ های نظارتی و بازرسی ایام محرم بیان کرد: در ایام محرم ۷۴۳ اکیپ ثابت، ۹۷۸ اکیپ سیار، ۵۳۱ ناظر شرعی، ۱۰۲۴ دامپزشک و ۱۴۵۷ بازرس بهداشت گوشت نظارت دارند.

وی ادامه داد: در روزهای تاسوعا و عاشورا، اکیپ های نظارت بهداشتی دامپزشکی بصورت سیار در سطح شهر حضور دارند و عندالزوم اقدام به بازرسی لاشه قربانی می کنند.

برومندفر با تاکید بر اولویت کشتار دام های قربانی در کشتارگاه بیان کرد: با عنایت به اولویت کشتار دام های قربانی در کشتارگاه شهر و کشتارگاه دام موظفند ضمن جلوگیری از تجمع بی مورد در واحد با رعایت پروتکل های بهداشتی، آمادگی های لازم را به منظور پذیرش دام های قربانی و ذبح آنها از ساعت ۷ تا ۲ بعدازظهر در روزهای تاسوعا و عاشورا انجام دهند و همواره بازرش بهداشتی گوشتی و ناظر شرعی در محل کشتارگاه مستقر باشند.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به تعداد دام های زنده بازرسی شده در ایام‌محرم سال گذشته تصریح کرد: سال گذشته ۴۴۸۸۰ گوسفند، ۱۴۵۴۰ بز و بزغاله، ۳۳۹۲ گاو و گوساله، ۲۱ گاومیش و ۳۰۱ شتر مورد بازرسی قرار گرفتند که ۳۶۰۲ لاشه گوسفند، ۳۳۰ لاشه بز و بزغاله، ۲۸۹ لاشه گاو و گوساله، ۱ لاشه گاومیش و ۲۴ لاشه شتر ضبط شدند.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *