اهم اخبار

وزارت کشاورزی اعلام کرد:۲۰ درصد کشاورزان سیل‌زده گلستانی و مازندرانی بیمه دارند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات کشاورزی اعلام کرد که تنها ۲۰ درصد از کشاورزان آسیب دیده از سیل در استان‌های گلستان و مازندران بیمه دارند و خسارت این بلای طبیعی در دیگر استان‌ها و مناطق کشور در حال ارزیابی و برآورد است.

سیدمحمد موسوی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: وقوع سیل در استان گلستان برای کشاورزان و بهره‌برداران در بخش کشاورزی ۱۲۰۰ میلیارد تومان خسارت به وجود آورده است که ۷۶۰ میلیارد تومان به بخش زراعت، ۱۲۰ میلیارد تومان به بخش باغبانی، ۱۷۰ میلیارد تومان به بخش دام، طیور و آبزیان و ۱۵۰ میلیارد تومان مربوط به بخش‌های آب و خاک و حوزه‌های زیربنایی بوده است.

وی ادامه داد: برآورد خسارت سیل به بخش کشاورزی استان مازندران نیز ۵۵۵ میلیارد تومان ارزیابی شده است که ۱۰۷ میلیارد تومان به بخش زراعت، ۲۶۶ میلیارد تومان به بخش باغبانی، ۶۷ میلیارد تومان به حوزه دامداری، طیور و آبزیان و ۱۱۵ میلیارد تومان مربوط به حوزه آب و خاک و زیربنایی بوده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات کشاورزی اعلام کرد: تنها ۲۰ درصد کشاورزان و باغداران تحت پوشش بیمه کشاورزی هستند و سعی می‌کنیم خسارت بقیه این افراد را از طریق مصوبه دولتی جبران کنیم.

موسوی در پایان گفت: خسارت وارد شده سیل به دیگر مناطق و استان‌های کشور نیز در حال ارزیابی است و به محض قطعی شدن رقم آن، اعلام خواهد شد.

گفتنی است در هفته‌های گذشته بارندگی شدید در استان‌های شمالی سبب وقوع سیل و بروز خسارت در این مناطق شد که به گفته مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات کشاورزی، حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان خسارت برای کشاورزان، باغداران، دامداران، مرغداران و دیگر بهره‌برداران دربر داشته است. البته سیل به مرور در دیگر مناطق کشور نیز بروز پیدا کرده و خساراتی بر جای گذاشت که به گفته این مقام مسئول، خسارت سیل در این مناطق در حال برآورد و ارزیابی است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *