اهم اخبار

کارشناس امور مشتریان بانک کشاورزی در استان البرز: بانک کشاورزی حامی بخش خصوصی کشور است+ویدئو

بدون دیدگاه

دکتر کاوه ارشادی فر می‌گوید بانک کشاورزی در حمایت از بخش کشاورزی و امنیت غذایی کشور فعالیت دارد و طی این سالها سعی داشته در نوسانات اقتصادی کشور حامی بخش خصوصی باشد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، دکتر کاوه ارشادی فر کارشناس امور مشتریان بانک کشاورزی در استان البرز در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه دام، طیور و صنایع وابسته در خصوص فعالیت این بانک به خبرنگار ما گفت: در نودمین سالگرد تاسیس بانک کشاورزی هستیم و این بانک به عنوان یک بانک تخصصی و تامین کننده مالی بخش کشاورزی با بیش از ۱۸۰۰ شعبه در کشور در خصوص حمایت از بخش کشاورزی و امنیت غذایی فعالیت دارد و طی این سالها سعی داشته در نوسانات اقتصادی کشور حامی بخش خصوصی باشد.

ارشادی فر بیان کرد: فعالیت بانک‌ها مدیریت وجوه است، یعنی منابع از مشتریان و سرمایه گذاران جذب و به اشخاصی که قصد فعالیت اقتصادی دارند پرداخت می‌شود.

وی گفت: به جز پرداخت تسهیلات، بیش از ۴۰ سال است که پرداخت بیمه کشاورزی نیز در این بانک انجام می‌گردد.

ارشادی فر در ادامه افزود: هیچ مرغداری در کشور وجود ندارد که بدون بیمه کشاورزی اقدام به جوجه ریزی کند که این مدیریت ریسک برای حمایت از بخش طیور و واحد تولیدی است، در ضمن خرید دام، خرید خوراک دام، پرداخت تسهیلات برای ساخت و ساز دامداری و همچنین حمایت هایی نیز برای سرمایه در گردش از واحدها نیز انجام می‌پذیرد.

این فعال اقتصادی گفت: بانک کشاورزی طی سالهای فعالیت خود با راه اندازی شبکه مهرگستر خدمات بانکی را به صورت آنلاین و یکپارچه در شعب ارائه می‌کند که با مراجعه به یک شعبه خدمات کل بانک را می‌توان دریافت نمود. این زیرساخت ایجاد شده با گسترش تکنولوژی، سرعت ارائه خدمات را در حوزه بانکداری الکترونیک فراهم کرده است و سالیانه نیاز قابل توجهی از واحدهای تولیدی تامین می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به فعالیت اقتصادی واحد تولیدی و بر اساس اعتبار سنجی که در سیستم بانکی انجام می‌شود سهولت در ارایه ضمانت‌نامه های ترکیبی اعم از وثیقه و ضامن صورت گرفته است.

کارشناس امور مشتریان بانک کشاورزی استان البرز در خصوص بالا بودن سود تسهیلات بانکی گفت: بانک مرکزی بر اساس سیستم اقتصادی کشور و نرخ سود سپرده، نرخ سود تسهیلات را تعیین می‌کند و برای مدیریت بازار مجبور به بالا نگه داشتن نرخ سود است.

وی خاطر نشان کرد: بانک کشاورزی با توجه به مصوبات کارگروه حمایت از تولید و در حمایت از تولید تسهیلات یارانه دار ارایه می‌دهد که این تسهیلات را خود بانک پرداخت می‌کند و به عبارتی طلب بانک از دولت محسوب می‌شود.

ارشادی فر گفت: با وجود تحریم ها، مدیریت بازار کار دشواری است ولی با توجه به عضویت در فائو، تامین ارزی بانک کشاورزی برای مشتریان با تعامل با بانک های خارجی برای انتقال ارز و حواله‌جات انجام و حتی این خدمات به مشتریان سایر بانک‌ها نیز ارائه شده است.

وی بیان کرد: بانک کشاورزی حامی اصلی روستاییان است به طوری که بخش زیادی از شعب این بانک در روستاها مستقر می‌باشد، همچنین در سالهای گذشته تسهیلاتی برای تامین مسکن روستاییان پرداخت شده است.

کاوه ارشادی فر در پایان نمایشگاه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: استقبال تولیدکنندگان نسبت به سالهای گذشته خوب و قوی بود.

سرویس خبری: صنعت غذا

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *