اهم اخبار

کشاورز کارت؛ کمک رسان خرده مالکها

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون توسعه تعاونی‌ها و تشکل‌ها سازمان مرکزی تعاون روستایی ضمن اشاره به اینکه “کشاورز کارت”در فصولی که مخارج کشاورزان زیاد است کمک رسان خواهد بود، به اهمیت کشاورزی قراردادی و رفع مشکلات کشاورزان با اجرایی شدن آن اشاره کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی؛ محمدرضا شاه پسند با بیان اینکه در پی تفاهم نامه ای میان وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی قرار است به کشاورزان برای خرید نهاده های مورد نیاز  “کشاورز کارت” ارائه شود، اظهار کرد: این کارت به کسانی که اطلاعاتشان در سامانه های مرتبط ثبت شده باشد تعلق می گیرد و به ازای هرهکتاری که زیر کشت ببرند ۲میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته  شده است.

وی با اشاره به اینکه ارائه “کشاورز کارت” اقدام مناسبی برای حمایت از کشاورزان خرده مالک است، گفت: در فصولی که مخارج کشاورزان زیاد است این کارت می تواند به کشاورزان خصوصا خرده مالک ها که بنیه مالی قوی ندارند، کمک کند. اگرچه اعتقاد داریم که بایستی بر اعتبار درنظر گرفته شده تجدید نظر صورت گیرد.

 معاون توسعه تعاونی‌ها، تشکل‌ها و نظام‌های بهره برداری سازمان مرکزی تعاون روستایی  در بخش دیگری از صحبت هایش به اهمیت کشاورزی قراردادی و افزایش قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: اگر دولت قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی را افزایش دهد تا کشاورزان محصولاتشان را بهتر بفروشند بسیاری از مشکلات کشاورزان حل خواهد شد. از طرفی حرکت به سمت کشاورزی قراردادی هم می تواند بسیاری از مشکلات این بخش را برطرف کند.

وی درادامه تشریح کرد: البته کشاورزی قراردادی نیز منوط به این است که طرفین مفهوم آن را به درستی درک کنند. در کشاورزی قراردادی باید مشخص شود محصولات با چه کیفیت و قیمتی قرار است فروخته شود  و در ازای آن چه خدماتی دریافت خواهد شد.

شاه پسند با بیان اینکه در حال حاضر کشاورزی قراردادی به صورت محدود و در برخی محصولات در حال انجام است، گفت: از طریق اتحادیه پیگیر  اجرا شدن طرح کشاورزی قراردادی به صورت گسترده هستیم و وزارت جهاد کشاورزی نیز با عزم جدی به دنبال آن است.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *