اهم اخبار

آثار زیان بار تاخیر در پرداخت مطالبات کلزاکاران بر کشت سال آینده

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: تاخیر در پرداخت مطالبات کلزاکاران منجر به عدم اعتماد کشاورزان و کاهش سطح زیر کشت کلزا در سال زراعی بعد خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ عطااله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران با تاکید بر خودکفایی روغن در داخل کشور اظهار کرد: بنابر سیاست وزارت جهاد کشاورزی و تاکید مقام معظم رهبری سومین سال است که خودکفایی روغن در داخل و کاشت دانه‌های روغنی که مهم‌ترین آن کلزا است، در دستور کار قرار گرفته است.

او افزود: علی رغم مشکلات متعدد طی ۲ سال اخیر، کشاورزان راضی شدند که سطح زیر کشت کلزا را افزایش دهند که در تناوب با کشت گندم به کشاورزان کمک‌‌ می‌کند.

هاشمی قیمت خرید هر کیلو کلزا را ۵ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: امسال در شورای قیمت گذاری نرخ هر کیلو کلزا به ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش یافت که این موضوع در ترغیب کشاورزان به کشت تاثیر بسزایی دارد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران ادامه داد: با مسئول خرید کارخانه‌های روغن کشی به توافق رسیدیم که مستقیم سر مزرعه به طور نقد از کشاورزان خرید شود، اما بازرگانی دولتی به سبب بهره مندی از هزینه‌های تبعی وارد بحث خرید کلزا شد که تاخیر در پرداخت مطالبات با واکنش شدید کشاورزان روبه‌رو شده است.

او از پرداخت ۶۰ درصد مطالبات کلزاکاران خبر داد و گفت: بنابر آخرین آمار بیش از ۲۵۰ هزار تن کلزا از کشاورزان خریداری شده که ۶۰ درصد وجه آن پرداخت و ۴۰ درصد باقی مانده که این امر با واکنش شدید کلزاکاران روبه‌رو شده است.

این مقام مسئول در پایان‌ تصریح کرد: تاخیر در پرداخت مطالبات منجر به عدم اعتماد کشاورزان و کاهش سطح زیرکشت کلزا خواهد شد، از این رو انتظار می‌رود، هر چه سریع‌تر مطالبات پرداخت شود، در غیر این صورت آثار زیان باری در سال زراعی بعد خواهد داشت.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *