اهم اخبار

آغاز تولید نان‌های حجیم و نیمه‌حجیم با آرد کامل در اصفهان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

ماهانه ۳۰۰۰ تن آرد در بین واحدهای تولید نان‌های حجیم و نیمه حجیم توزیع می‌شود که در صورت تامین آرد واحدهای تولیدی و توزیع عادلانه آن، میزان مصرف مردم اصفهان در سال به ۲۵ درصد خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ با توجه به مصوبه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در شهریورماه امسال مبنی بر اختصاص یک تا سه آسیاب در هر استان به تولید آرد کامل و اشاعه آن بین نانوایان، تولید نان‌های حجیم و نیمه‌حجیم در اصفهان با آرد کامل آغاز شد. 

مسعود قجاوند، رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم استان اصفهان اظهار کرد: ۲۰ درصد مصرف نان مردم اصفهان در سال به نان‌های حجیم و نیمه حجیم اختصاص دارد که روزانه به این میزان مصرف نیز اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: ماهانه ۳۰۰۰ تن آرد در بین واحدهای تولید نان‌های حجیم و نیمه حجیم توزیع می‌شود که در صورت تامین آرد واحدهای تولیدی و توزیع عادلانه آن، میزان مصرف مردم اصفهان در سال به ۲۵ درصد خواهد رسید.

رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم استان اصفهان از استقبال اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و افراد میانسال به مصرف نان‌های حجیم و نیمه حجیم خبر داد و افزود: با تغییر ذائقه مردم به سمت غذاهای فست فودی، واحدهای تولیدی نان‌های حجیم و نیمه حجیم با آرد کامل و خمیر ترش در سطح استان اصفهان  را افزایش داده‌ایم.

وی همچنین اعلام کرد: بالای ۲۵۰ کارگاه تولید نان‌های حجیم و نیمه حجیم در استان اصفهان وجود دارد و در این باره افزود: تولید نان‌های حجیم و نیمه حجیم بین ۵۰۰۰ فروشگاه استان، توزیع و بدست مردم می‌رسد. همچنین، صادرات نان‌های حجیم و نیمه حجیم با قیمت‌های دستوری امکانپذیر نیست.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته واردات نان‌های حجیم ونیمه حجیم به اصفهان صورت می‌گرفت که طی سال‌های اخیر به دلیل افزایش تولیدات به صفر رسیده است.

رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم استان اصفهان خواستار شکل گیری عرضه و تقاضا در بازار تولید نان‌های حجیم و نیمه حجیم شد و افزود: تولید کنندگان حاضر به خرید گندم آزاد از کارخانجات در یک قرداد توافقی شده‌اند که متاسفانه با قیمت‌های دستوری قیمت هر قرص نان که در سال گذشته باید ۴۰۰۰ تومان مصوب می‌شد به ۲۸۰۰ تومان رسید. علاوه بر این، در حال حاضر با کمبود کارگر در واحدهای تولیدی نان‌های حجیم و نیمه حجیم مواجه هستیم، زیرا کمتر کسی حاضر به فعالیت به مدت هشت ساعت در این واحدها با  تحمل ۴۰۰ درجه حرارت می‌شود.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *