اهم اخبار

آغاز ثبت‌نام متقاضیان حضور در فرایند انتخاب صادرکنندگان نمونه از ۷ تیر

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

اتاق ایران از امسال متولی برگزاری مراسم روز ملی صادرات است و طبق اعلام معاونت کسب‌وکار اتاق ایران، ثبت‌نام متقاضیان حضور در فرایند انتخاب صادرکنندگان نمونه از شنبه آینده، ۷ تیرماه ۹۹ آغاز می‌شود. متقاضیان حضور در فرایند انتخاب صادرکنندگان نمونه امسال می‌توانند با مراجعه به سایت معرفی شده نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز) از اتاق ایران،مراسم روز ملی صادرات، همه‌ساله در تاریخ ۲۹ مهرماه برگزار می‌شود و فرصتی برای تقدیر از صادرکنندگان نمونه کشور به شمار می‌آید. تا سال گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی برگزاری این مراسم بود تا اینکه عاقبت نقد و نظر بخش خصوصی در این زمینه شنیده شد و با اعلام رضا رحمانی وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت، مسئولیت برگزاری این مراسم از امسال به اتاق ایران سپرده شد.

با واسپاری مسئولیت برگزاری مراسم روز ملی صادرات به اتاق ایران، کارگروه انتخاب صادرکننده برتر در پارلمان بخش خصوصی تشکیل شده تا ضمن زمینه‌سازی برای برگزاری باشکوه این مراسم، مقدمات ثبت‌نام از متقاضیان حضور در فرایند انتخاب صادرکنندگان نمونه را نیز به انجام برساند.

اولین نشست این کارگروه در اردیبهشت امسال، با حضور نمایندگان سازمان توسعه تجارت، گمرک، بانک مرکزی، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه، سازمان ملی استاندارد و معاونت های اتاق ایران برگزار شد، محمدرضا رمضانی، دبیر کل اتاق ایران، در این جلسه اعلام کرد: برای برگزاری مراسم امسال روز ملی صادرات، اتاق ایران با ارسال دعوت‌نامه‌ای به روسای سه قوه در نظر دارد تا در آخرین مراسم روز ملی صادرات در دولت دوازدهم، میزبان رئیس‌جمهور باشد تا دغدغه‌های صادرکنندگان در حضور ایشان نیز مطرح شود.

طبق اعلام علی ملایی، معاون کسب و کار اتاق ایران، علاقه‌مندان به حضور در فرایند انتخاب : صادرکنندگان نمونه سال ۱۳۹۹ می‌توانند از شنبه هفته آینده ۷ تیرماه می‌توانند با مراجعه به آدرس ed.iccima.ir نسبت به ثبت‌نام آنلاین برای شرکت در انتخاب صادرکنندگان برتر در مراسم روز ملی صادرات امسال اقدام کنند. البته ثبت‌نام آزمایشی این فرایند از امروز آغاز شده و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به وب سایت بیست و چهارمین مراسم روز ملی صادرات، نسبت به تکمیل مدارک و مستندات موردنیاز اقدام کرده و به‌صورت آزمایشی مراحل ثبت‌نام را طی کنند؛ اما ثبت‌نام اصلی از شنبه آینده، ۷ تیرماه ۹۹ آغاز خواهد شد.

او افزود: با عنایت به مصوبات کمیته موضوع ماده «۲» مصوبات چهاردهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی و همچنین بسته سیاستی نحوه رفع تعهد ارزی سال ۱۳۹۹ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و تصمیم کارگروه انتخاب صادر کنندگان نمونه کشوری، صرفاً متقاضیان در صورت رفع تعهدات ارزی خود بر اساس بسته فوق الذکر، امکان شرکت و انتخاب در فرآیند مزبور را خواهند داشت.

راهنمای ثبت‌نام

گام اول: (از تاریخ 99/04/01 تا ۹۹/۰۴/۰۷)

متقاضیان می‌توانند با مراجعه با وب‌سایت بیست و چهارمین مراسم روز ملی صادرات، نسبت به مطالعه کامل و دقیق شاخص‌های عمومی و اختصاصی گروه‌های کالایی و گروه‌های خدماتی (که در پایان همین گزارش فایل‌های مربوط به آن بارگذاری شده) اقدام کنند. سپس نسبت به تکمیل مدارک و مستندات موردنیاز اقدام کرده و به‌صورت آزمایشی، نمونه فرم ثبت‌نام را پرینت گرفته و تکمیل کنند.

گام دوم: (از تاریخ ۹۹/۴/۰۷ تا ۹۹/۰۴/۲۰)

متقاضیان گروه های کالایی از هفتم تیرماه باید با مراجعه به وب‌سایت cscs.chambertrust.ir به سامانه کارت بازرگانی مراجعه کرده و وارد صفحه کاربری شخصی خود شوند و با استفاده از لینک مربوط به ثبت‌نام الکترونیکی بیست و چهارمین مراسم انتخاب صادرکنندگان نمونه کشوری که در صفحه شخصی هر شخص حقیقی و حقوقی دارنده کارت بازرگانی تعبیه شده است، نسبت به ثبت‌نام آنلاین اقدام کنند.

متقاضیان گروه های خدماتی  بصورت مستقیم و با استفاده از لینک فرم ثبت نام ایجاد شده بر روی تارنمای بیست و چهارمین مراسم روز ملی صادرات به آدرس ed.iccima.ir باید نسبت به تکمیل آنلاین فرم ثبت‌نام اقدام کنند.

 متقاضیان هر دو گروه کالایی و خدماتی پس از ثبت‌نام باید فرم پیش‌نویس اطلاعات نهایی شده را پرینت و ممهور به مهر و امضای مدیرعامل شرکت کرده و درصورتی‌که متقاضی جزو منتخبین اولیه قرار بگیرد و از دبیرخانه برگزاری مراسم برای آوردن اصل مستندات و مدارک و زونکن اطلاعات با ایشان تماس گرفته شد، این فرم را همراه با زونکن اطلاعات به دبیرخانه مراسم تحویل دهند.

گام سوم: (از تاریخ 99/05/11 تا ۹۹/۰۵/۲۳)

دبیرخانه برگزاری مراسم روز ملی صادرات پس از مشخص شدن بررسی اظهارات اعلام شده متقاضیان و مطابقت با بانک‌های اطلاعاتی گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان توسعه تجارت ایران و بانک مرکزی، نسبت به اطلاع‌رسانی و تماس با شرکت‌های منتخب اولیه اقدام می‌کند تا نسبت به ارسال زونکن مدارک به همراه نامه پیش‌نویس ثبت‌نام که به تائید و امضاء مدیرعامل شرکت رسیده است اقدام کنند.

گام چهارم: (از تاریخ 99/07/20 تا ۹۹/۰۷/۲۵)

دبیرخانه برگزاری مراسم روز ملی صادرات پس از مشخص شدن نتایج جلسات کارگروه انتخاب صادرکنندگان نمونه کشوری که با حضور نمایندگان تام‌الاختیار وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه برگزار می‌شود، نسبت به اطلاع‌رسانی به منتخبین نهایی اقدام خواهد کرد.

شاخص‌ها

شاخص‌های عمومی و اختصاصی گروه‌های کالایی و گروه‌های خدماتی و مدارک و مستندات موردنیاز برای ثبت‌نام به شرح زیر است:

شاخص‌های گروه‌های کالایی:

شاخص‌های گروه‌های خدماتی:

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *