اهم اخبار

آغاز رویداد حل نیازهای فناورانه حوزه کشاورزی و امنیت غذایی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رویداد حل نیازهای فناورانه حوزه کشاورزی و امنیت غذایی به همت شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از تسنیم، حسین قشمی با اشاره به آغاز رویداد حل نیازهای فناورانه حوزه کشاورزی و امنیت غذایی به همت شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج اظهار داشت: چالش زعفران باخرز یکی از بخش‌های این رویداد است که در حال حاضر مرحله شناسایی ایده و محصول نوآورانه آن آغاز شده است.

آغاز رویداد حل نیازهای فناورانه حوزه کشاورزی و امنیت غذایی

دبیر رویداد کشاورزی و امنیت غذایی شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج تصریح کرد: عموم فعالان حوزه زعفران و فعالان اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی challesh.ir ایده‌ها و محصولات فناورانه خود را در سه حوزه مکانیزاسیون برداشت زعفران، مکانیزاسیون جداسازی زعفران از گل و دستگاه خشک کن زعفران ثبت کنند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری چالش زعفران باخرز توسط شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج و بر بستر پلتفرم چالش خاطرنشان کرد: تکمیل زنجیره ارزش محصول زعفران شهرستان باخرز و شناسایی راه حل‌های نوآورانه و فناورانه برای پاسخ به شبکه مسائل موجود در این حوزه و همچنین اتصال آن‌ها به RFPها تا مرحله تجاری‌سازی از جمله اهداف برگزاری چالش زعفران باخرز است.

قشمی برگزاری چالش‌های ایده یابی را راهکاری بین‌المللی برای شناسایی راه‌حل‌های نوآورانه و فناورانه دانست و ابراز داشت: RFP های شناسایی شده در چالش زعفران باخرز با بهره‌گیری از پژوهش‌های علمی و میدانی گسترده تهیه شده است.

دبیر رویداد کشاورزی و امنیت غذایی با اشاره به مدل سرمایه‌گذاری بر روی ایده‌های برتر چالش نوآوری باز زعفران باخرز گفت: تأکید ما این است که مردم شهرستان باخرز حتماً در منافع برگزاری این چالش و رفع مسائل این حوزه سهیم باشند و گام‌های این اقدام با همکاری خود آن‌ها برداشته شود.

قشمی ضمن تشریح مسائل موجود در حوزه زعفران شهرستان باخرز افزود: در حال حاضر اکوسیستم زعفران در باخرز در سه حوزه مکانیزاسیون برداشت زعفران، مکانیزاسیون جداسازی زعفران از گل و تامین دستگاه خشک کن زعفران با مانع مواجه هستند.

وی با اشاره به مدل سرمایه‌گذاری بر روی ایده‌های برتر چالش نوآوری باز زعفران باخرز گفت: پس از شناسایی ایده‌ها و محصولات نوآورانه برتر در این چالش، مراحل سرمایه‌گذاری ۲ میلیاردی توسط شبکه بزرگ حامیان آغاز خواهد شد.

لازم به ذکر عموم فعالان حوزه زعفران و فعالان اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور می‌توانند با مراجعه به “پلتفرم چالش” به نشانی اینترنتی challesh.ir ایده‌ها و محصولات فناورانه خود را در سه حوزه مکانیزاسیون برداشت زعفران، مکانیزاسیون جداسازی زعفران از گل و دستگاه خشک کن زعفران ثبت کنند.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: تسنیم

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *