اهم اخبار

آقای خوش‌خوراک (مستر تیستر) به رستوران‌ها ستاره می‌دهد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

ام بی ای نیوز: حتما برای شما هم پیش آمده که با دوستانتان در ماشین نشسته‌باشید و هوس رفتن به یک رستوران برای صرف ناهار به سرتان زده‌باشد، اما پس از نیم ساعت بحث‌کردن و چرخیدن در خیابان‌ها، باز هم در مورد مقصد به نتیجه نرسید.

بعید است در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید و نام مستر تیستر برایتان ناآشنا باشد. حمید سپیدنام یا همان مستر تیستر معروف، در حدود شش سال و نیم پیش، دست به کاری زد که در نتیجه‌ی آن امروز مشکلی که صحبتش شد کمتر گریبان‌گیرمان می‌شود.

فعالیت سپیدنام در فضای مجازی بعد از کنفرانسی در لندن شکل گرفت؛ پس از آنکه متوجه شد شبکه‌های اجتماعی امروزه اهمیت بالایی دارند. پس از مدتی دریافت که برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی باید به علایق مردم توجه کند و به این ترتیب فعالیت او در عرصه‌ی غذا آغاز شد.

او به صورت سرزده به رستوران‌ها و غذاخوری‌های می‌رود و در انتخاب آن‌ها هیچ محدودیتی ندارد، غذای آن‌جا را امتحان می‌کند و پس از آن، نظرات خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارد. فیس‌بوک، اولین شبکه‌ای بود که میزبان فعالیت مستر تیستر شد. پس از آن، صفحه‌ی اینستاگرام او نیز راه افتاد و حالا در تلویزیون و برخی از نشریات نیز فعالیت می‌کند.

آقای خوش‌خوراک به رستوران‌ها ستاره می‌دهد

و اما چیزی که باعث شد سراغ این فرد تاثیرگذار برویم، اقدام اخیر او در زمینه‌ی اهدای تندیس مستر تیستر و ستاره دادن به بیست رستوران برتر ایران است. حدود ۴ ماه پیش، شاهد بیلبوردی از چهره‌ی سپیدنام بودیم، تنها تصویر، فارغ از هرگونه نوشته‌ای. او با این روش، به فیس برندینگ خود پرداخت. اما اخیرا سپیدنام در صفحه‌ی اینستاگرام و فیس‌بوک خود، عکس‌هایی از تندیسی منتشر کرده که پرینت سه‌بعدی خودش است و از رستوران‌دارانی که فکر می‌کنند جزء بیست رستوران برتر ایران محسوب می‌شوند، تقاضا کرده که در این مسابقه شرکت کنند. حالا این اقدام در کنار اقدام فوق، او را بیش از پیش به یک پرسنال برند تبدیل کرده و مجسمه‌اش خواهان دارد.

آقای خوش‌خوراک به رستوران‌ها ستاره می‌دهد

با توجه به محبوبیت و شهرت حمید سپیدنام، به نظر می‌رسد ستاره دادنش هم با استقبال رستوران‌داران و هم مخاطبان آن‌ها قرار گیرد. او قدم اول را برداشته‌است و باید ببینیم آیا در آینده ستاره‌هایش به نمونه‌ی ایرانی ستاره‌های Michellin بدل می‌شود یا نه.
عمل ستاره دادن به این گونه‌است که تمامی عناصر تاثیرگذار بر کیفیت یک رستوران از قبیل سرویس بهداشتی، بهداشت و تمیزی آشپزخانه و پرسنل، نحوه‌ی برخورد با مشتری، کیفیت غذا و … بررسی می‌شوند و اگر به رستورانی ستاره تعلق گیرد، هر سه ماه دوباره مورد بازرسی قرار می‌گیرند و احتمال کاهش یا افزایش ستاره‌های آن‌ها نیز وجود دارد. امیدواریم این عمل مستر تیستر باعث توجه صاحبان رستوران به نحوه‌ی عملکردشان شود و میانگین سطح کیفی رستوران‌ها و غذاخوری‌ها بالا رود.

خوب است بدانید که سپیدنام در راستای جذب گردشگر خارجی، اقدام به ساختن صفحه‌ای در اینستاگرام با نام Taste of Iran کرده که در آن غذاهای اصیل ایرانی را معرفی می‌کند. علاوه بر آن، به زودی در واشنگتن کتابی منتشر می‌شود که ۵۰ غذای برتر و اصیل ایرانی در آن معرفی شده و هدف مذکور را دنبال می‌کند.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *