اهم اخبار

آمادگی شرکت توسعه کشت ذرت کشور برای اجرای طرح کشاورزی قراردادی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل شرکت توسعه ذرت کشور آمادگی این شرکت را برای اجرای طرح کشاورزی قراردادی ذرت(دانه‌ای) در کشور اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری اگروفودنیوز،به نقل از ایرنا؛ علی اکبرمهدوی پور روز شنبه در نشست هم اندیشی کشت‌های قراردادی ، بازاریابی و صادرات بخش کشاورزی در اهواز افزود: کشت قراردادی ذرت زمینه ساز توسعه این محصول راهبردی که در دنیا به “سلطان غلات” معروف است هموار می‌کند.

وی با بیان اینکه کشت قراردادی ذرت به سود کشاورزان ذرت کار است خواستار تعامل همه جانبه صنعت ، مراکز تحقیقاتی ، شرکت‌های بخش خصوصی، کشاورزان و تشکل‌های کشاورزی با هدف افزایش ضریب موفقیت طرح کشاورزی قراردادی ذرت شد.

مدیرعامل شرکت توسعه ذرت کشور با بیان اینکه خوزستان قطب اصلی تولید ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای است گفت: سالانه حدود ۳۵۰ هزار تن ذرت دانه‌ای و یک میلیون تن ذرت علوفه‌ای در خوزستان تولید می‌شود.

مهدوی پور با اشاره به سطح ۷۵هزار هکتاری کشت ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای در خوزستان ادامه داد: این سطح باید در افق توسعه ۱۴۰۴ به ۱۷۰ هزار هکتار برسد.

رییس نمایندگی شرکت توسعه ذرت در خوزستان نیز گفت: بهمن امسال کشت قراردادی ذرت دانه‌ای در خوزستان برای نخستین بار اجرا می‌شود.

محمد قاسمی نژاد با بیان اینکه کشت قراردادی ذرت پس از دانه روغنی کلزا و چغندرقند سومین محصول راهبردی است که قرار است امسال به صورت قراردادی در خوزستان اجرایی شود افزود: بر اساس این طرح ، شرکت توسعه ذرت با مشارکت کشاورزان نهاده‌های مورد نیاز را تهیه و محصول نهایی به قیمت مناسب از کشاورزان ذرت کار به صورت تضمینی خریداری خواهد کرد.

وی با تاکید بر ضرورت پرداختن به زنجیره‌های تولید و کشاورزی قراردادی به عنوان پلی برای عبور از کشاورزی سنتی به کشاورزی پیشرفته ادامه داد: دستیابی کشاورزان به بازارهای ملی و جهانی برای ارزآوری و افزایش معنی‌دار تولید ناخالص ملی با اجرای کشاورزی قراردادی هموار می‌شود.

در خوزستان کشت ذرت دانه‌ای و علوفه‌‎ای به ۲ صورت بهاره و پاییزه انجام می‌شود.

استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۲میلیون تن محصولات زراعی ، باغی ، دام ، شیلات و عسل به ارزش بیش از ۲۹۰هزار میلیارد ریال رتبه نخست کشوری را دارد.

گندم ، برنج ، ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای ، خرما ، جو ، کلزا ، سبزی و صیفی ، نیشکر ، چغندرقند ، کنجد و مرکبات از مهمترین محصولات تولیدی کشاورزی و باغی خوزستان است.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *