اهم اخبار

ابلاغ قیمت مصوب کالاهای اساسی/شکر به اندازه کافی در بازار موجود است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس سازمان حمایت گفت: قیمت مصوب انواع اقلام اساسی و مواد بهداشتی ابلاغ شده و در سامانه قیمت قرار دارد.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، به نقل از صدا و سیما، عباس تابش تصریح کرد: قیمت مصوب انواع اقلام اساسی و مواد بهداشتی ابلاغ شد و به تفکیک نشان‌های تجاری مختلف، در سامانه قیمت قرار دارد.

رئیس سازمان حمایت ادامه داد: قیمت الکل هر لیتر ۱۷ هزار تومان مصوب و به تبع آن قیمت اقلام بهداشتی تعیین شده است و از طریق سامانه در دسترس همگان قرار دارد و همه عرضه کنندگان موظفند قیمت‌ها را رعایت کنند.

وی با اشاره به آغاز طرح ویژه ماه رمضان از روز گذشته گفت: نخستین قدم، تامین کالا‌های اساسی از جمله روغن، برنج و شکر است که از هر کدام ۵۰ هزار تن سهمیه در اختیار استان‌ها قرار داده شده و شبکه توزیع نیز به طور کامل رصد می‌شود.

تابش با اشاره به اینکه به اندازه کافی خرمای مورد نیاز ماه رمضان تامین شده است افزود: قیمت مصوب و ابلاغ شده خرمای مضافتی کیلویی ۲۲ هزار تومان و قیمت مصوب خرمای کبکاب کیلویی ۱۸ هزار تومان است و هرگونه تخطی از این قیمت‌ها تخلف از قانون است.

وی ادامه داد: گشت‌های مشترک قرار است در ماه رمضان قیمت‌ها چه در اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده و چه اقلام دیگر را رصد کنند و قیمت‌های ابلاغ شده باید رعایت شوند هر گونه تخطی از قیمت‌ها را مصرف کنندگان می‌توانند به سامانه ۱۲۴ و سامانه آپ گزارش کنند.

تابش اضافه کرد: قیمت برنج هندی کیلویی ۸ هزار تومان، مرغ ۱۲ هزار تومان و گوشت منجمد وارداتی ۴۲ هزار تومان تعیین و ۲۵ هزار تن مرغ و ۱۵ هزار تن گوشت منجمد وارداتی به بازار تزریق شده است.

وی همچنین با بیان اینکه شکر به اندازه کافی در بازار موجود است گفت: قیمت هر کیلو شکر ۵ هزار و ۹۰۰ تومان ابلاغ شده است.

تابش افزود: از مردم تقاضا داریم هرگونه تخطی در قیمت‌ها را به سامانه‌های ذکر شده گزارش و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان را در امر نظارت بر بازار یاری کنند.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *