اهم اخبار

اتحادیه‌های شیلاتی در تامین خوراک میگوی پرورشی همکاری کنند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان گفت: تشکل‌ها و اتحادیه‌های شیلاتی با ورود به این حوزه و افزایش نظارت‌ها بر کیفیت و کمیت کار می‌توانند نقش بسزایی در افزایش تولید استان داشته باشند و لازم است برای تامین خوراک با کیفیت میگوی پرورشی همکاری و اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، مسعود بارانی روز چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی و بررسی مشکلات تامین خوراک میگوی پرورشی در سال زراعی ۱۴۰۰ در جمع تعدادی از مدیران بخش‌های دامی جهادکشاورزی و اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان و شرکت‌های تولیدکننده خوراک آبزیان افزود: تامین خوراک خوب و مغذی برای آبزیان از اهمیت ویژه و خاصی در صنعت تکثیر و پرورش آبزیان به ویژه میگوی پرورشی برخوردار است.

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان از مدیران اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان خواست نسبت به ممیزی کیفیت خوراک آبزیان در سال زراعی آینده اقدام کنند.

بارانی افزود: برنامه‌ریزی هرچه بهتر کارخانه های تولید خوراک، پیگیری تعاونی‌های پرورش دهندگان سایت‌های پرورش میگو برای بستن قرارداد با کارخانه‌های خوراک آبزیان در راستای تامین تضمینی خوراک با کیفیت از مهم‌ترین برنامه‌ها برای بهره‌برداران است.

وی خاطرنشان کرد: تحقق تولید ۱۸۰هزارتن میگوی پرورشی در استان هرمزگان در آینده نزدیک با بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان و مشارکت تشکل‌ها و اتحادیه‌ها امکان پذیر است.

مواد مغذی و موجودات ریزی که فیتوپلانکتون و زئوپلانکتون نام دارند، غذای میگو را تشکیل می‌دهند که برای تولید آن معمولاً در هر استخر حدود ۱۰۰کیلو کود ریخته و اگر در طول دوره پرورش مشاهده کند که استخر نیاز به کود دارد باز هم می‌تواند از کود استفاده کرد بعد از اینکه حدود ۱۰ روز از زمان کوددهی گذشت و آب به رنگ قهوه‌ای درآمد استخرها برای ورود و ذخیره‌سازی بچه میگو آماده است.

بر اساس اعلام شیلات هرمزگان، با اقدام‌های توسعه‌ای، ۱۰هزار تن میگو در سایت‌های پرورشی استان تا پایان سالجاری تولید می‌شود که این جهش تولید میگوی پرورشی، برای افزون‌ بر ۳ هزار نفر ایجاد اشتغال می‌کند.

میگوی پرورشی در این استان از نوع وانامی می باشد که تولید آن از سال ۸۸ به صورت آزمایشی در ۲۰ هکتار از مزارع پرورش میگو آغاز شده و بیشتر میگوهای برداشت شده از مزارع پرورش میگوی هرمزگان پس از بسته بندی به کشورهای چین، فرانسه، روسیه، جنوب شرق آسیا و حاشیه خلیج فارس صادر می شود و به دلیل طعم و سلامت بالای آن بسیار مورد اقبال در این کشورها می باشد.

این استان با ۲۲ بندر صیادی و صید سالانه افزون بر ۲۷۰ هزار تن انواع آبزی، ۳۰ درصد بنادر صیادی و ۳۶ درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص داده است که این آمارها نشان از جایگاه و اهمیت فعالیت‌های شیلاتی این استان در کشور دارد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *