اهم اخبار

اجرای سامانه‌های نوین آبیاری نیازمند ۲۷۰ همت اعتبار است

بدون دیدگاه

مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری گفت: اجرای ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار سامانه‌های نوین آبیاری در اراضی نیازمند ۲۷۰ همت اعتبار است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ فریبرز عباسی گفت: بنابر مطالعات صورت گرفته پتانسیل اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارهکتار اراضی و باغات در صورت تخصیص ۲۷۰ همت اعتبار طی ۱۰ سال وجود دارد.  

به گفته او، با توجه به آنکه پتانسیل اجرای ۴۰۰ هزار هکتار سامانه‌های نوین آبیاری در اراضی طی سال وجود دارد، از این رو در صورت تخصیص اعتبار زودتر هم امکان پذیر است.

عباسی ادامه داد: در برنامه ششم ۸۵ درصد اجرای سامانه‌های نوین آبیاری با اعتبارات دولتی و مابقی آورده کشاورزان اجرا می‌شود که برخی بهره برداران به دلیل کمبود اعتبارات دولتی و مزایای توسعه سامانه‌های نوین با استفاده از تسهیلات دیگر دستگاه‌ها یا آورده خود اجرایی می‌کنند. کمااینکه در ۳۰۰ هزار هکتار اراضی آبی، سامانه‌های نوین با اعتبارات ۱۰۰ درصد مردمی تجهیز شد.

این مقام مسئول بهترین روش سیستم‌های آبیاری را برحسب شرایط اقلیمی کشور آبیاری موضعی، قطره‌ای و زیر سطحی اعلام کرد و افزود: اجرای این سامانه‌ها بیشترین و بهترین بهره‌وری را دارند و برای سال آینده برنامه دولت به ازای هر هکتار اجرای سیستم‌های کم فشار پرداخت ۲۵ میلیون تومان و سیستم‌های موضعی ۸۰ میلیون تومان است.

او گفت: بنابر آمار تاکنون حدود ۳ میلیون هکتار اراضی و باغات با اعتبارات دولتی و بهره برداران به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شدند.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *