اهم اخبار

احتمال حذف تخم‌مرغ از سبد غذایی آمریکا

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

کارشناسان کشاورزی اظهار کردند که کمیسیون فدرال تجارت (FTC) باید قیمت‌های بالای تخم‌مرغ را برای نشانه‌هایی از افزایش قیمت شرکت‌های برتر تخم‌مرغ بررسی کند زیرا آمریکایی‌ها همچنان بیش از هر زمان دیگری برای کالای اساسی خانواده پول می‌پردازند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از رویترز، قانون‌گذاران، کشاورزان و صنعت ایالات‌متحده اغلب در سال‌های اخیر در مورد قدرت شرکت‌های کشاورزی برتر در تعیین قیمت‌ها و افزایش هزینه‌های مصرف‌کنندگان برای خواربار، مانند زمانی که قیمت گوشت گاو در سال ۲۰۲۱ افزایش یافت، بحث کرده‌اند. آخرین نگرانی مربوط به تخم‌مرغ است که طبق آمار، قیمت آن در دسامبر ۱۳۸ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت.

وزارت کشاورزی ایالات‌متحده (USDA) به شیوع بی‌سابقه آنفولانزای پرندگان به عنوان دلیل قیمت‌های بالا اشاره کرده است. آخرین داده‌های وزارت کشاورزی نشان می‌دهد که تولید تخم‌مرغ در ماه اکتبر در مقایسه با سال گذشته حدود پنج درصد کمتر بود و موجودی تخم مرغ در دسامبر ۲۹ درصد نسبت به ابتدای سال کاهش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، کارشناسان در بیانیه‌ای اظهار کردند که هزینه‌های بالاتر تولید، همراه با آنفلوآنزای پرندگان، به افزایش قیمت‌ها کمک می‌کند. به گفته وزارت کشاورزی آمریکا، تقریباً ۵۸ میلیون مرغ و بوقلمون از ابتدای سال ۲۰۲۲ به دلیل آنفلوآنزای پرندگان یا برای کنترل شیوع ویروس از بین رفته‌اند که بیشتر آنها در ماه‌های مارس و آوریل هستند. بزرگ‌ترین شیوع قبلی در سال ۲۰۱۵، باعث مرگ ۵۰.۵ میلیون پرنده شد.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: رویترز

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *