اهم اخبار

اخطار نسبت به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز عرضه مواد غذایی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دبیر کل اتاق اصناف ایران با اشاره به گزارشات واصله از بازرسان اتاق ها و اتحادیه های صنفی سراسر کشور و نیز بازرسان وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی در خصوص کاهش سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اخطار به واحدهای صنفی گفت: به علت روند کاهشی رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و برخی از مراکز عرضه مواد غذایی از جمله رستوران‌ها، فست‌فود‌ها و ساندویچی‌ها به ویژه در شهرهای مسافرپذیر که مردم تردد بیشتری در آن‌جا دارند، مراجعات بیماران کرونا به بیمارستان‌های این شهرها افزایش یافته است.

 به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، از اتاق اصناف ایران، محمدباقر مجتبایی بیان کرد: از این رو اتاق اصناف ایران در ابلاغیه‌ای از مردم و واحدهای صنفی خواسته است تا درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه در مراکز توزیع غذا و خوراکی‌ها را همچون قبل از تعطیلات نوروزی به بیش از ۹۵ درصد برسانند.

وی افزود: بدیهی است چنانچه پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، شهرها به سمت وضعیت نارنجی و قرمز خواهند رفت و باری دیگر کسب و کارها در معرض تعطیلی و ضرر و زیان هنگفت قرار خواهند گرفت و ما نمونه آن را در سال گذشته به تلخی تجربه کردیم. همچنین روند نزولی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مقابل روند افزایشی بیماران مبتلا به کرونا را در پی خواهد داشت.

دبیر کل اتاق اصناف ایران تاکید کرد: توصیه ما به اماکن صنفی به ویژه رستوران ها، فست فود ها و سایر مراکز توزیع غذا و خوراکی، ایجاد امکان تهویه مناسب و مستمر و نیز استفاده از فضای باز جهت پذیرایی از مسافران و مشتریان است. رعایت پروتکل‌های بهداشتی و خود کنترلی از سوی مردم و واحدهای صنفی نیز مورد تاکید است تا مجبور به برخوردهای قهری و پلمپ کوتاه مدت یا بلند مدت واحدهای صنفی متخلف نباشیم.

سرویس خبری: گوناگون

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *