اهم اخبار

ارزش افزوده صنعت غذا تا ۴ سال آینده ۹۰۰ درصد افزایش می‌یابد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

بر اساس برنامه الگوی کشت محصولات کشاورزی تا پایان سال زراعی ۱۴۰۴-۱۴۰۵ نسبت ارزش افزوده صنعت غذا به کل بخش کشاورزی ۹۰۰ درصد افزایش خواهد داشت.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی، در الگوی کشت  تدوین شده محصولات کشاورزی، برنامه‌ریزی شده که تا سال زراعی ۱۴۰۴-۱۴۰۵ یعنی از در سال زراعی سه سال آینده میزان تولید محصولات کشاورزی با ۲۱ درصد افزایش از ۱۲۵ میلیون تن فعلی به ۱۵۲ میلیون تن برسد.

 میزان مصرف آب بخش کشاورزی نیز با ۱۷ درصد کاهش از ۷۲  میلیارد متر مکعب به 60 میلیارد متر مکعب در این مدت کاهش یابد. وزارت جهاد کشاورزی برای تحقق این برنامه مشوق های برای بهره برداران در نظر گرفته شده است. 

همپنین میزان خود اتکایی در تامین انرژی و کالری تا سال زراعی ۱۴۰۴-۱۴۰۵ از ۶۷ به ۸۷ افزایش خواهد داشت که بر این اساس میزبان خوداتکایی در تولید انرژی ۳۰ درصد افزایش خواهد داشت.

بنابراین گزارش در  میزان  ضریب نفوذ دانش و فناوری در الگوی کشت محصولات کشاورزی برنامه ریزی شده است که تا پایان سال زراعی ۱۴۰۴-۱۴۰۵، ۱۰۰ درصد افزایش یابد و از ۶ درصد به ۱۲ درصد ارتقا یابد.

مقرر شده است که نسبت ارزش افزوده صنعت غذا به کل بخش کشاورزی ۹۰۰ درصد افزایش یابد یعنی از 15 درصد به 150 درصد افزایش یابد و ضریب بهره وری آب کشاورزی۴۷ درصد افزایش یابد.

وزارت جهاد کشاورزی , بحران آب ایران , کشاورزی ,

تسنیم

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *