اهم اخبار

ارز ۴٢٠٠تومانی تا پایان سال حذف نمی شود/ توزیع ١١ میلیون تن نهاده

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی مباحث مربوط به حذف ارز ۴٢٠٠ تومانی را تکذیب کرد و گفت:تا پایان سال جاری نیز این ارز حذف نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از مهر؛ حسن عباسی معروفان، سرپرست دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی درباره مباحث مطرح شده مبنی بر حذف ارز ۴٢٠٠ تومانی از واردات نهاده های دامی و دانه های روغنی گفت: خیر چنین مسأله ای صحت ندارد، ارز ۴٢٠٠ تومانی از واردات این اقلام حذف نشده و ما دیروز نیز برای واردات آنها ارز ۴٢٠٠ تومانی تخصیص دادیم ، امروز نیز همین روند بوده و تا آخر سال جاری نیز همین طور خواهد بود بنابراین تا پایان سال ١۴٠٠ ارز ۴٢٠٠ تومانی از واردات دانه های روغنی و نهاده های دامی حذف نمی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی مباحث مطرح شده مبنی بر تاخیر واردکنندگان در بارگیری نهاده های دامی اضافه کرد: از اول سال جاری تا پایان آبان ماه ١١ میلیون و ١۵٠ هزار تن نهاده دامی در کشور توزیع شده است که بیش از ۶ میلیون تن آن ذرت و مابقی کنجاله سویا و جو بوده است .

معروفان تاکید کرد : ممکن است در مقاطعی به دلیل کمبود کامیون و یا مشکلاتی که در حوزه کرایه و حمل و نقل وجود دارد بارگیری نهاده های های دامی با تاخیر انجام شود اما این مسأله هیچ ربطی به واردکنندگان ندارد و مقطعی نیز بوده است .

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: مهر

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *