اهم اخبار

اصلاح ساختار مدیریتی راهی برای پایداری تولید آبزیان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

قاسمی گفت: علی رغم تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات نهاده‌های دامی، اما تولیدکنندگان دام و طیور و آبزیان بخش عمده نهاده مورد نیاز را از بازار آزاد تهیه می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ ارسلان قاسمی مدیر عامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان با انتقاد از گرانی خوراک دام، طیور و آبزیان اظهار کرد: علی رغم اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات نهاده‌های دامی اعم از جو، ذرت و کنجاله سویا، اما همان طور که در بحث مرغ و تخم مرغ دیدیم، این نهاده‌ها به میزان کافی در اختیار تولیدکننده قرار نمی‌گیرد.

او افزود: با وجود کمبود نهاده دامی با نرخ مصوب، تولیدکنندگان ناچارند بخشی از نیازشان را از بازار آزاد خریداری کنند که بخشی از این مشکلات به شرایط تحریم و بخش دیگر به عدم مدیریت صحیح باز می‌گردد.

قاسمی ادامه داد: اگر وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی در حوزه توزیع نهاده‌های دامی به وظایف خود به درستی عمل کنند، دیگر شاهد مشکلات فعلی نخواهیم بود.

این مقام مسئول درباره آینده تولید آبزیان بیان کرد: اگر بازنگری سیاست‌ها و سامانه بازارگاه صورت نگیرد، تولید با چالش‌هایی مواجه خواهد شد.

او با اشاره به گلایه مندی تولیدکننده، مصرف کننده و واردکننده از سامانه بازارگاه گفت: عدم استفاده از ظرفیت تشکل‌ها در بحث واردات، نظارت و توزیع منجر به ایجاد مشکلاتی در سامانه بازارگاه شده است که به اعتقاد بنده ساختار مدیریتی باید اصلاح شود.

انحصار در تخصیص ارز نهاده‌های دامی

قاسمی در پایان از انحصار در تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات نهاده‌های دامی خبر داد و گفت: تمام نگرانی ما این است که مسئولان همچنان قصور خود را نادیده بگیرند و توپ را در زمین تولیدکنندگان بیندازند و زمینه را برای نابودی تولید فراهم کنند.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *