اهم اخبار

اصلاح طرح امنیت غذایی اعاده شده از شورای نگهبان در کمیسیون کشاورزی مجلس

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس از حضور سخنگوی شورای نگهبان در کمیسیون کشاورزی برای بررسی و اصلاح طرح امنیت غذایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ احد آزادی‌خواه در مورد جلسه روز یکشنبه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی ِمجلس شورای اسلامی گفت: شورای محترم نگهبان ایراداتی به طرح امنیت قضایی گرفته بود. امروز طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در جلسه حاضر شدند و اشکالات را بررسی کردیم. مواد دو، سه، دوازده و سیزده اصلاح شد. در نهایت برخی از اشکالات اصلاح و برخی دیگر به کمیسیون بازنگری خواهد رفت. 

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه از بررسی طرح تأمین منابع صندوق خسارت محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: جهاد کشاورزی به اندازه بودجه مصوب ملزم خواهد شد تا برای خسارت کشاورزان هزینه کند. استمزاج این موضوع فعلا رأی آورده است اما چون تعداد نمایندگان به حد نصاب کافی رأی‌گیری نبود، هفته آینده مشخص خواهد شد.

آزادی‌خواه همچنین از بررسی کلیات طرح‌های جهش تولید کشاورزی و منابع طبیعی و نحوه پرداخت به موقع غرامت خسارت دیدگان بیمه کشاورزان خبر داد و گفت: این موضوع با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و نماینده تشکل‌های کشاورزی مورد بحث قرار گرفت. از آنجا که بعضی ماده‌های این طرح با طرح امنیت غذایی یکسان بود، قرار بر این شد که کمیسیون ماده‌های مشترک را جدا کند و طرح را دوباره مورد بررسی قرار دهد.

سرویس خبری: مجلس و دولت

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *