اهم اخبار

اعلام آمادگی ۵۰ پلتفرم برای حضور در ناوگان طرح هوشمند کالا

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مشاور عالی سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: بنابر تفاهم نامه صورت گرفته یک سامانه تاکسی اینترنتی به ناوگان طرح هوشمند کالای اساسی پیوست.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا جاوید عربشاهی مشاور عالی سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: بحث توزیع هوشمند کالاهای اساسی با نظر قرارگاه امنیت غذایی و تاکید وزیر جهاد کشاورزی آغاز به کار کرد.

او ادامه داد: در ابتدا توزیع هوشمند با ۲ محصول مرغ و تخم مرغ در تهران آغاز شد و سپس در استان‌های البرز، اصفهان، خراسان، یزد، اصفهان و فارس ادامه پیدا کرد و اقلام دیگر به آن اضافه شد.

عربشاهی گفت: استمرار این طرح منجر به کوتاه کردن دست واسطه‌ها و دلالان می‌شود و همواره به سبب کنترل بازار مرغ و تخم مرغ در نظر داریم که برای شب عید بخشی از نیازمندی‌های خانوار را با پیوستن دیگر پلتفرم‌ها از این طریق تامین کنیم.

مشاور عالی سازمان مرکزی تعاون روستایی از توزیع هوشمند کالا در ۱۲ شهر خبر داد و گفت: در حال حاضر توزیع هوشمند کالا در استان‌های تهران، البرز، اصفهان، یزد، خراسان رضوی و آذربایجان غربی در حال انجام است و به زودی استان‌های کردستان و آذربایجان شرقی هم به این طرح اضافه می‌شوند.

او ادامه داد: بنابر فراخوانی که سازمان مرکزی تعاون روستایی داد، ۴۰ تا ۵۰ پلتفرم اعلام آمادگی کردند که به این طرح بپیوندند که خوشبختانه با همکاری که با پشتیبانی امور دام و بازرگانی داریم، مشکلی در تامین اقلام نداریم.

به گفته این مقام مسئول، بنابر آمار قیمت هر شانه تخم مرغ تا قبل از توزیع هوشمند به ۶۰ هزار تومان رسیده بود و مرغ هم نوساناتی داشت که از ۱۸ آبان با آغاز طرح هوشمند و حذف واسطه‌های غیرضرور قیمت هر شانه تخم مرغ به ۴۰ هزار تومان و مرغ هم زیر نرخ مصوب رسیده است.

این مقام مسئول درباره اثرات توزیع هوشمند کالا گفت: با عرضه اینترنتی کالا دیگر مردم دغدغه صف و هجوم به فروشگاه‌ها را ندارند، در حالی که با توزیع اینترنتی کالا به سبب ابزار نظارت و کنترل در بازار و به هر میزانی که در خواست برای کالاهای اساسی باشد، تامین می‌کنیم.

او درباره پیوستن سامانه تاکسی اینترنتی به سامانه بازرگام گفت: پلتفرم بازرگام همانند این تاکسی اینترنتی بخش خصوصی است و در آبان ماه سازمان تعاون روستایی طرح هوشمند را به صورت پایلوت با سامانه بازرگام آغاز کرد و هم اکنون با مابقی پلتفرم همچون این سامانه مذاکره کردیم که به این طرح بپیوندند.

عربشاهی ادامه داد: برای توزیع هوشمند کالا تفاهم نامه‌ای با این تاکسی اینترنتی صورت گرفته که ظرف یک تا ۲ روز آینده شهرهایی که قرار است به این طرح بپیوندند و همچنین کالاهای توزیعی به صورت کامل اطلاع رسانی خواهند شد.

مشاور عالی سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: هر طرحی که ابتدا آغاز می‌شود، نقاط ضعفی دارد. هر چه بگذرد، کمیت و کیفیت خدمات را افزایش می‌دهیم.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *