اهم اخبار

افتتاح خطوط جدید و توسعه ای مهیا پروتئین توسط وزیر صمت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

علیرضا رزم حسینی با حضور در کارخانه مهیا پروتئین چند خط توسعه ای این شرکت را افتتاح کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر خود به شهرستان های جنوب شرق استان تهران با حضور در شهرک صنعتی خوارزمی خطوط توسعه کارخانه مهیا پروتئین را افتتاح کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در شرکت مهیا پروتئین (شهرک صنعتی خوارزمی) در جمع خبرنگاران، بیان کرد: صنایع بسته بندی به خصوص در حوزه صنایع غذایی روز به روز در حال توسعه می باشد و تولیدکنندگان این حوزه با تاکید بر برندسازی به دنبال تنوع و افزایش کیفیت محصولات تولیدی خود هستند.

به گزارش پایگاه صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز )، به نقل از شاتا؛ علیرضا رزم‌حسینی با بیان این مطلب، افزود: فرهنگ بسته بندی در کشورمان در حال توسعه می باشد و مردم خریدهای خود را از فروشگاه های بزرگ و زنجیره‌ای انجام می دهند.

وی با اشاره به افتتاح خطوط توسعه کارخانجات مهیا پروتئین، بیان کرد: این واحد بر اساس تامین نیاز بازار راه اندازی و افتتاح شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: صنایع بسته‌بندی به خصوص در حوزه مواد غذایی با کیفیت و تنوع، روز به روز در حال گسترش و توسعه است.

رزم حسینی گفت: مهیا پروتئین به سمت برندسازی رفته و اتفاقاً مرغ را با بسته‌بندی و قیمت مصوب به بازار عرضه می کند.

این کارخانه در زمینه تولید، فرآوری و بسته بندی محصولات پروتئینی فعالیت دارد و ظرفیت تولید ۱۱۳ هزار تن انواع گوشت مرغ، گوسفند، گوساله، ماهی، همبرگر، سوسیس و کالباس و ناگت را دارد.

این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۱۶ هزار و ۸۰۰ متر مربع و با زیربنای ۲۲ هزار و ۹۰۹ متر مربع در شهرک صنعتی خوارزمی پاکدشت واقع است و برای حدود یک هزار و ۴۰۰ نفر شغل به وجود آورده است.

مجتمع صنایع غذایی مهیا پروتئین تهران فعالیت خود را در سال ۱۳۸۱ در زمینه تامین، تولید، بسته بندی و توزیع مواد پروتئینی آغاز کرد و در سال ۱۳۹۹ با تکمیل و راه‌اندازی بزرگترین و پیشرفته ترین مجتمع تولید مواد پروتئینی و غذایی کشور(شهر پروتئین مهیا) گامی جدید در توسعه این صنعت برداشت.

تاریخ شروع تولید در این واحد از سال ۱۳۹۹ بوده است و میزان سرمایه گذاری آن ۱۱۳۴میلیارد تومان بوده است.

زیرساختهای واگذار شده به این مجتمع صنعتی پروتئنی از سوی شهرک صنعتی خوارزمی(استان تهران) برق ۳/۹مگاوات، آب ۴۴مترمکعب در شبانه روز، گاز ۴۸۶ مترمکعب در شبانه روز و ظرفیت تصفیه خانه آن ۴۰۰مترمکعب در شبانه روز است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از افتتاح این خط توسعه‌ای، از بخش‌های مختلف این کارخانه بازدید و در جریان ظرفیت‌های آن قرار گرفت.

جمعی از معاونان و مدیران وزارت صمت، رئیس سازمان صمت استان تهران، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران ونماینده مردم قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در این بازدید و افتتاح وزیر صمت را همراهی کردند.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *