اهم اخبار

افتتاح ۱۵۴ پروژه شیلاتی در هفته دولت سال جاری

بدون دیدگاه

رییس سازمان شیلات ایران از افتتاح و بهره برداری از ۱۵۴ پروژه شیلاتی با اعتباری بالغ بر ۲۵۱۵ میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا؛ سید حسین حسینی با اعلام افتتاح و بهره برداری از ۱۵۴ پروژه شیلاتی در ایام هفته دولت گفت: بهره برداری و افتتاح این تعداد پروژه میزان تولید را ۱۶ هزارو ۸۱۹ تن افزایش خواهد داد و برای یک هزارو ۷۹۷ نفر اشتغال مستقیم و برای ۳ هزارو ۱۷۵ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: جمع کل اعتبارات هزینه شده برای این ۱۵۴ پروژه که در ۲۰ استان کشور افتتاح می‌شود ۲۵۱۵ میلیارد تومان بوده که ۱۹۴۵ میلیارد تومان از آورده شخصی، ۳۴ میلیارد تومان اعتبارات ملی، ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات و ۲۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات استانی تامین شده است.

وی تصریح کرد: افتتاح و بهره برداری از این تعداد پروژه ارزآوری ۸۷۴۰۰۰ دلاری برای کشور در پی خواهد داشت.

حسینی خاطرنشان کرد: از ۱۵۴ پروژه قابل افتتاح، ۵۱ پروژه بابت تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی، ۴۴ پروژه در حوزه تکثیر و پرورش ماهیان گرم آبی، ۳۱ پروژه برای تکثیر و پرورش میگو، تعداد ۵ پروژه در حوزه تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری، ۹ پروژه پرورش ماهی در قفس، ۲ پروژه در حوزه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی، ۳ پروژه در حوزه پرورش ماهیان دریایی، ۳ پروژه در حوزه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی و ۶ پروژه مربوط به تکمیل ساختمان اداری، لایروبی و سایر آبزیان خواهد بود.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *