اهم اخبار

دبیر انجمن بیسکویت،شیرینی و شکلات: افت ۴۰ درصدی فروش شیرینی و شکلات/توزیع ۲۰ هزار تن روغن‌ جوابگوی نیاز صنف و صنعت نیست

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دبیر انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید خانوار،فروش شیرینی و شکلات ۴۰درصد کاهش یافته است.

جمشید مغازه‌ای دبیر انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه مشکلات تامین مواد اولیه همچنان به قوت خود باقی است، اظهار کرد: علی رغم اظهار نظر مسئولان مبنی بر توزیع ۲۰ هزار تن روغن برای صنف و صنعت ، اما هنوز توزیع صورت نگرفته است چرا که به دلیل نبود روغن خام و تعطیلی کارخانه‌ها ، ۱۰ تا ۱۵ روز زمان نیاز است تا روغن در کارخانه‌های روغن کشی تصفیه و بدست مردم ‌برسد.

وی با اشاره به اینکه توزیع ۲۰ هزار تن روغن جوابگوی نیاز صنف و صنعت نیست، افزود: با توجه به پیک تولید و صادرات شکلات در ۶ ماهه دوم سال، در ماه ۳۰ تا ۴۰ هزار تن روغن مورد نیاز است، درحالیکه برای کل نیاز صنف و صنعت اعم از لبنیات، شیرینی و شکلات و … ۲۰ هزار روغن تحویل داده می‌شود.

مغازه‌ای ادامه داد: با وجود تامین بخشی از نیاز مواد اولیه از طریق واردات انتظار می‌رود که بانک مرکزی صادرات در قبال تهاتر کالا را قبول کند تا از این طریق تاحدودی گشایش حاصل شود.

دبیر انجمن شیرینی و شکلات با اشاره به اینکه برنامه‌ای برای افزایش قیمت شکلات نداریم، بیان کرد: علی رغم افزایش هزینه‌های تولید، تولیدکنندگان سود خود را در سبد فروش می‌بینند چرا که به سبب لوکس بودن کالا در سبدخانوار و کاهش قدرت خرید، افزایش قیمت می‌تواند بر میزان فروش تاثیر بگذارد، کمااینکه فروش محصول نسبت به ماه‌های اخیر ۳۰ تا ۴۰ درصد افت داشته است.

وی درباره آخرین وضعیت صادرات شیرینی و شکلات گفت: بنابر آمار در ۶ ماهه نخست سال مجموع صادرات شیرینی و شکلات به بازار‌های هدف ۲۰۰ میلیون دلار بوده که اگر در ۶ ماهه دوم سال ۴۰۰ میلیون دلار دیگر کالا صادر شود، به رقم سال گذشته رسیده‌ایم.

مغازه‌ای در پایان تصریح کرد: با وجود رقبای سرسخت در منطقه و شرایط دشوار رقابت برای صادرکنندگان، اما با تلاش‌های متعدد کماکان رشد صادرات در دستور کار است.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *