اهم اخبار

افزایش سهم آبزیان در سبد غذایی خانوار با حمایت از صیادان/ قیمت ماهی متعادل می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار سازمان شیلات کشور گفت: با توجه به میزان تولید آبزیان در کشور و برآوردهای صورت گرفته در زمینه مصرف آبزیان با وجود اینکه معمولا در نیمه دوم سال گرایش به مصرف آبزیان افزایش می‌یابد پیش‌بینی می‌شود قیمت آبزیان تعادل بهتری پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ عباس مختاری در پاسخ به این سوال که قیمت ماهی چه تغییری برای نیمه دوم سال خواهد کرد؟ گفت: قیمت ماهی مانند سایر اقلام دیگر متاثر از مولفه‌های بسیار و همچنین عرضه و تقاضا در کشور است.

وی ادامه داد: با توجه به میزان تولید آبزیان در کشور و برآوردهای صورت گرفته در زمینه مصرف آبزیان با وجود اینکه معمولا در نیمه دوم سال گرایش به مصرف آبزیان افزایش می‌یابد پیش‌بینی می‌شود قیمت آبزیان تعادل بهتری پیدا کند.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار سازمان شیلات کشور اضافه کرد: بسیاری از مولفه‌های تغییر قیمت‌ آبزیان در اختیار سازمان شیلات نیست، ولی این سازمان تلاش دارد تا با فراهم کردن نهاده‌های پرورش آبزیان و صید و صیادی و همچنین برنامه‌ریزی در این زمینه نسبت به توسعه تولید پایدار آبزیان در کشور و در دسترس قرار دادن آن برای تمامی اقشار جامعه ضمن حمایت از صیادان و پرورش‌دهندگان نسبت به افزایش سهم آبزیان در سبد غذایی خانوار اقدام کند.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *