اهم اخبار

افزایش واردات گندم مصر از روسیه علیرغم جنگ اوکراین

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

داده های سازمان آمار مصر نشان می‌دهد که غلات روسیه در صدر فهرست واردات مصر از روسیه در نوامبر گذشته بوده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، از روسیا الیوم؛ ارزش واردات غلات مصر از روسیه در نوامبر ۲۰۲۲ حدود ۳۳۴ میلیون و ۳۱۸ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۳۹ میلیون و ۹۲۸ هزار دلار افزایش داشته است.

ظبق داده های سازمان آمار مصر، مجموع واردات مصر از روسیه در نوامبر ۲۰۲۲ به حدود ۴۲۸ میلیون و ۴۸ هزار دلار رسید که نسبت به مدت مشابه ۳۶ میلیون و ۴۷۲ هزار دلار افزایش داشته است.

داده های سازمان آمار مصر همچنین نشان می دهد که مجموع واردات گندم مصر برای اولین بار از شروع جنگ روسیه و اوکراین افزایش داشته است.

این مقدار از حدود ۲۴۸ میلیون و ۳۱۹ هزار دلار در اوت ۲۰۲۱ به ۴۴۴ میلیون و ۵۵۶ هزار دلار در اوت ۲۰۲۲ رسیده که با افزایش ۱۹۶ میلیون و ۲۳۷ هزار دلاری همراه بوده است.

داده های این سازمان می گوید واردات گندم مصر در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نسبت ماه مشابه در سال ۲۰۲۱ ، ۳۲ میلیون و ۱۸۸ هزار دلار کاهش داشته و به ۵۶ میلیون و ۲۲۵ هزار دلار رسیده است.

این داده های سازمان آمار مصر پس از اعلام سفارت روسیه در قاهره مبنی بر شکست امریکا و اروپا در توقف تأمین غلات مصر توسط روسیه بود.

سفارت روسیه در مصر اعلام کرده بود که خرید گندم مصر از روسیه ممکن است به ۸ میلیون تن در سال زراعی ۲۰۲۲-۲۰۲۳ برسد.

این سفارتخانه افزود: غرب به اهداف خود نخواهد رسید؛ به عنوان مثال امریکا و اروپا در توقف تأمین گندم روسیه برای مصر شکست خوردند. با وجود تمام موانع ایجاد شده توسط غرب، این خریدها رشد داشته و ممکن است به ۸ میلیون تن در سال زراعی ۲۰۲۲-۲۰۲۳ برسد.

مصر بزرگ‌ترین واردکننده گندم جهان است و با حمله روسیه به اوکراین در تأمین گندم با مشکلات بزرگی مواجه شد.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: روسیا الیوم

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *