اهم اخبار

افزایش ۵۳ درصدی صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل دفتر اروپا و آمریکا سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته،صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا طی ۸ ماهۀ سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از ایلنا؛ بهروز حسن الفت با اشاره به صادرات ۶۴۴ میلیون دلاری ایران به منطقه اوراسیا اظهار داشت: طبق آمارها تقریبا نیمی از این میزان، یعنی ۳۳۴ میلیون دلار، به صادرات محصولات کشاورزی اختصاص داشته در حالی که میزان صادرات محصولات کشاورزی به این منطقه در مدت مشابه سال گذشته ۲۱۸ میلیون دلار بوده است.

وی افزود: در میان ۵ کشور عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، بیشترین افزایش صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای بلاروس، قزاقستان و روسیه بوده و در میان محصولات صادراتی نیز اقلامی همچون پسته، هلو، سیب درختی، انگور، آلبالو، کیوی، فلفل، خرما و کشمش بیشترین میزان صادرات را داشته‌اند.

مدیر کل دفتر اروپا و آمریکا بیان داشت: انعقاد موافقت‌نامه موقت تشکیل منطقه تجارت آزاد با اوراسیا نقش بسزایی در افزایش صادرات کشورمان داشته است و چنانچه موانع ناشی از شیوع ویروس کرونا و سختگیری‌های شدید بهداشتی و مسدود شدن مرزها در برخی کشورها نبود، می‌توانستیم شاهد افزایش بیشتر صادرات این محصولات نیز باشیم.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایلنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *